  • Data: 2006-02-01 20:01:45
    Temat: Re: Czy coś się zmieniło we wskaźnikach i innych takich?
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > TK uchylił obowiązywanie tej stawki *w zeszłym roku*, bo była
    > niezgodna z Konstytucją (brak vacatio legis).
    [...]
    > Przyczyna dla której przepis został uchylony przestała obowiązywać.
    > Też jestem ciekaw jak to jest :) (jak podejrzewasz osobiście
    > mi nie grozi ;>).

    Niezupełnie - Trybunał Konstytucyjny nie uznał bowiem za niekonstytucyjne
    przepisów, wprowadzających 50% stawkę, a jedynie przepis ustawy
    nowelizującej ustawę o PIT *wprowadzający* te przepisy w życie.
    Przepis pozostaje w ustawie, jednak jest on martwy. Chyba, że ustawodawca
    wprowadzi go w życie ponownie, tyle że już w sposób zgodny z konstytucją.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~