eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy da się to podciągnąć pod umowę zlecenie? Lub inne nie wymagające DG? › Re: Czy da się to podciągnąć pod umowę zlecenie? Lub inne nie wymagające DG?
  • Data: 2010-12-16 00:53:36
    Temat: Re: Czy da się to podciągnąć pod umowę zlecenie? Lub inne nie wymagające DG?
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.12.2010 00:25, Konrad Karpieszuk wrote:
    > witam
    >
    > Stworzyłem program komputerowy. Dwa dni temu zacząłem go sprzedawać. Nie
    > mam jeszcze działalności i nie jestem pewien czy chcę ją zakładać.

    Ale to wcale nie zależy od Twojej (nie)pewności - działalność się albo
    prowadzi (co najwyżej niezarejestrowaną) albo nie.

    > Kupujący na mojej stronie klika w 'kup', placi mi eprzelewem i jak kasa
    > do mnie dociera, wysylam mu go recznie emailem.

    Jest ciągłość? Jest. Jest zorganizowanie? Jest. Jest zarobek? Jest.

    > Czy da sie to podciagnac pod umowe zlecenie? Ze kupno na stronie programu
    > jest tak naprawde zleceniem mi wyslania sobie maila z paczka zip?

    A ja prowadzę DG i też mam zlecenia ;)

    > Jesli dokladnie w tej formie sie nie da, to czy da sie zmieniajac jakos
    > caly proces 'zakupu'?

    Poszukaj starszego wątku o umowie o dzieło, prawa autorskich i 50% KUP.
    Bo może się okazać, że dla fiskusa podpadasz pod twórcę a nie pod
    działacza gospodarczego. W każdym razie temat jest zakręcony jak
    sprężyna, a najgroźniejszy jest nie fiskus, a ZUS.

    --
    Tomek