    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy fakture mozna wystawic po wykonaniu uslugi?
    Date: Fri, 5 Sep 2003 00:38:18 +0200

    On Thu, 4 Sep 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik <g...@w...pl> napisał [...]
    >+ > Czy jesli wynajmuje serwer na rok to moge wystawic fakture po roku?
    >+
    >+ rozporządzenie [...]
    >+ 1. Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia
    >+ od dnia wydania towaru lub wykonania usługi [...cut...]
    >+ ----------------
    >+ jeżeli więc jest to usługa, to jak najbardziej masz prawo do wystawienia
    >+ faktury w terminie najpuźniej siedmiu dni po wykonaniu usługi.

    ...to z p. widzenia VAT :)
    IMHO należy jeszcze uwzględnić p. widzenia podatku dochodowego:
    usługa pt. "najem" ma osobne regulacje, i pamiętam że w prasie
    były dywagacje nt. "usługi o charakterze ciągłym".
    Nie, nie pamiętam wniosków :[, ale jedną z tez było że
    być może powinno się "kasować miesięcznie". Przyznam iż
    sam mam wątpliwości jak to ma być !

    >+ > albo np. w połowie?
    >+
    >+ ja przeciwwskazań nie widzę, ale **może** jednak istnieją :)

    Może zależy od umowy ?
    +++++++
    1e. Za przychody z tytułu umów najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów
    o podobnym charakterze, których przedmiotem są składniki majątku związane
    z działalnością gospodarczą, uważa się przychody należne określone na
    dzień, w którym należności wynikające z tych umów stają się wymagalne.
    -------
    (to powyżej z UoPDoOF)
    Oczywiście mogłoby powstać skuteczne zaplątanie się w relacje
    między KUP a VAT :( więc wolę się nie wypowiadać ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)