  • 1. Data: 2003-09-04 10:23:41
    Temat: Czy fakture mozna wystawic po wykonaniu uslugi?
    Od: <g...@w...pl>

    Czy jesli wynajmuje serwer na rok to moge wystawic fakture po roku?
    albo np. w połowie?

    Pozdr.

    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-04 13:13:19
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jesli wynajmuje serwer na rok to moge wystawic fakture po roku?

    rozporządzenie
    z 22 marca 2002, a dokładniej precyzując rozdział 10,
    § 38.
    1. Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia
    od dnia wydania towaru lub wykonania usługi [...cut...]

    ----------------
    jeżeli więc jest to usługa, to jak najbardziej masz prawo do wystawienia
    faktury w terminie najpuźniej siedmiu dni po wykonaniu usługi.

    > albo np. w połowie?

    ja przeciwwskazań nie widzę, ale **może** jednak istnieją :)

  • 3. Data: 2003-09-04 22:38:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Sep 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ jeżeli więc jest to usługa, to jak najbardziej masz prawo do wystawienia
    >+ faktury w terminie najpuźniej siedmiu dni po wykonaniu usługi.

    ...to z p. widzenia VAT :)
    IMHO należy jeszcze uwzględnić p. widzenia podatku dochodowego:
    usługa pt. "najem" ma osobne regulacje, i pamiętam że w prasie
    były dywagacje nt. "usługi o charakterze ciągłym".
    Nie, nie pamiętam wniosków :[, ale jedną z tez było że
    być może powinno się "kasować miesięcznie". Przyznam iż
    sam mam wątpliwości jak to ma być !

    >+ > albo np. w połowie?
    >+
    >+ ja przeciwwskazań nie widzę, ale **może** jednak istnieją :)

    Może zależy od umowy ?
    +++++++
    1e. Za przychody z tytułu umów najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów
    o podobnym charakterze, których przedmiotem są składniki majątku związane
    z działalnością gospodarczą, uważa się przychody należne określone na
    dzień, w którym należności wynikające z tych umów stają się wymagalne.
    -------
    (to powyżej z UoPDoOF)
    Oczywiście mogłoby powstać skuteczne zaplątanie się w relacje
    między KUP a VAT :( więc wolę się nie wypowiadać ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-09-04 22:59:51
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktury w terminie najpuźniej siedmiu dni po wykonaniu usługi.

    > ja przeciwwskazań nie widzę, ale **może** jednak istnieją :)

    zobacz Art. 6 ust. 8b pkt 4 ustawy VAT (Dz.U. z 1993r. Nr 11, poz. 50)

    Ryszard

  • 5. Data: 2003-09-05 06:49:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Sep 2003, Ryszard G wrote:

    >+ Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał [...]
    >+ > Użytkownik <g...@w...pl> napisał [...]
    >+ > > Czy jesli wynajmuje serwer na rok to moge wystawic fakture po roku?
    [...]
> [...]
    >+
    >+ zobacz Art. 6 ust. 8b pkt 4 ustawy VAT (Dz.U. z 1993r. Nr 11, poz. 50)

    Masz na myśli:
    4) otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak
    niż z upływem terminu płatności - z tytułu świadczenia w kraju
    usług najmu, dzierżawy [...]

    ?
    Nie można wykluczyć dopasowania sobie terminu płatności do
    koncepcji księgowania :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)