  • 1. Data: 2004-12-07 19:05:49
    Temat: Czy ja dobrze rozumiem zasady odliczania od podatkow uzycia samochodu ?
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Chcialbym potwierdzic zebrane informacje na temat odliczania od dochodu i
    VAT-u zakupow zwiazanych z uzywaniem samochodu osobowego w firmie.

    Otoz zacznijmy od podatku dochodowego. Jesli samochod jest warty mniej niz
    20 000 EURO to nie ma problemow. Wprowadzam sobie wszystkie koszty zakupu
    paliw i czesci bez problemow. Jesli nie jest wprowadzony do ew. srodkow
    trwalych to jest ograniczenie ze te koszty nie moga przekroczyc podanej
    stawki za kilometr.

    Teraz VAT. Nie mozna odliczac VAT-u od zakupu paliw. A czy mozna odliczac od
    zakupu czesci zamiennych, np. opon i oleju ? Jesli sie nie myle to mozna.
    Zgadza sie ? Jesli chodzi o samochod dostawczy/ciezarowy to mozna odliczac
    VAT od zakupu takze paliw.

    Prosze o potwierdzenie czy te informacje sa zgodne z prawda

    Patryk

  • 2. Data: 2004-12-07 20:35:43
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> wrote in message
> [...]
    > VAT-u zakupow zwiazanych z uzywaniem samochodu osobowego w firmie.
    >
    > Otoz zacznijmy od podatku dochodowego. Jesli samochod jest warty mniej niz
    Mniej niz 20kEUR wg definicji srodka trwalego - wydatki poniesione przed
    wprowadzeniem go do ewidencji ST moga w ekstremalnie pechowym przypadku
    spowodowac przekroczenie tego magicznego progu.

    > Wprowadzam sobie wszystkie koszty zakupu
    > paliw i czesci bez problemow. Jesli nie jest wprowadzony do ew. srodkow
    Jest klopot z kwalifikacja w KUP wydatkow na likwidacje szkody, gdy nie masz
    AC.

    > trwalych to jest ograniczenie ze te koszty nie moga przekroczyc podanej
    > stawki za kilometr.
    Tak.

    > Teraz VAT. Nie mozna odliczac VAT-u od zakupu paliw. A czy mozna odliczac
    od
    > zakupu czesci zamiennych, np. opon i oleju ? Jesli sie nie myle to mozna.
    Jeszcze mozna:-)

    > Zgadza sie ? Jesli chodzi o samochod dostawczy/ciezarowy to mozna odliczac
    > VAT od zakupu takze paliw.
    Oczywiscie dostawczy w rozumieniu ustawy VAT - wzor Lisaka.

    > Prosze o potwierdzenie czy te informacje sa zgodne z prawda
    Jezeli ktos moze to uzupelnic (mam nadzieje, ze nie skorygowac) to poprosze.

    Pozdrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-12-07 20:41:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Lukasz Goralczyk wrote:

    > Jezeli ktos moze to uzupelnic (mam nadzieje, ze nie skorygowac) to
    > poprosze.

    Mnie zastanawia na przykład, jaki związek
    widzi pytający między wartością pojazdu,
    a możliwością zaliczenia wydatków do kosztów.
    Cytat:

  • 4. Data: 2004-12-07 21:02:05
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

> [...]
    > "Jesli samochod jest warty mniej niz
    > 20 000 EURO to nie ma problemow. Wprowadzam sobie wszystkie koszty zakupu

    Ustawa o podatku dochodowym. Tam sa rozne takie wyliczenia dla wartosci
    ponad 20 000 EURO ile kosztow mozna odliczyc, a ile nie - jesli to wszystko
    dobrze rozumiem. Tu jest to opisane http://podatki.pl/kpir.php/kpir25.htm

    --
    Patryk

  • 5. Data: 2004-12-07 21:04:21
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> wrote in message

    > od
    > Jeszcze mozna:-)

    Napewno mozna ? Z tego co znalazlem w internecie wynika ze nie mozna. Moze
    to co znalazlem dopiero ma wejsc w zycie. Prosze spojrzec na
    http://podatki.pl/vat.php/vat23.htm na sam dol.

    --
    Patryk

  • 6. Data: 2004-12-07 21:12:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Patryk wrote:
> [...]
    > wartosci ponad 20 000 EURO ile kosztow mozna odliczyc, a ile nie -
    > jesli to wszystko dobrze rozumiem. Tu jest to opisane

    Ale to dotyczy wartości samochodu,
    a nie wydatków na jego eksploatację

  • 7. Data: 2004-12-07 21:13:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Patryk wrote:
> [...]
    >>

    > Napewno mozna ? Z tego co znalazlem w internecie wynika ze nie mozna.
    > Moze to co znalazlem dopiero ma wejsc w zycie. Prosze spojrzec na

    Na samym dole jest o nabyciu paliw,
    a nie: części, opon i oleju

  • 8. Data: 2004-12-07 21:27:40
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    > Na samym dole jest o nabyciu paliw,
    > a nie: części, opon i oleju

    Racja, przepraszam, moja pomylka. Chyba juz pozno jest :)

    Patryk

  • 9. Data: 2004-12-07 21:31:23
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    > Ale to dotyczy wartości samochodu,
    > a nie wydatków na jego eksploatację

    To chyba moze byc konkluzja:

    Jeśli samochód figuruje w firmowej ewidencji środków trwałych, do kosztów
    uzyskania przychodów można zaliczyć wszelkie wydatki związane z jego
    eksploatacją, z zachowaniem ograniczenia dotyczącego wysokości odpisów
    amortyzacyjnych i składek na ubezpieczenia.

    Patryk

  • 10. Data: 2004-12-08 07:57:45
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > eksploatacją, z zachowaniem ograniczenia dotyczącego wysokości odpisów
    > amortyzacyjnych i składek na ubezpieczenia.

    Chyba sie domyslam o co pytal Cef:
    oczywiscie wydatki musza miec zwiazek z uzyskanym przychodem aby zaliczyc je
    w koszty? (czekoladka dla mnie?:-)

    Pozdrawiam
    LG