  • 1. Data: 2004-11-20 22:34:32
    Temat: Czy jedną korektą można skorygować dwie faktury?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    W RMF par. 19 lub 20 stoi, że na korekcie muszą być 'dane zawarte w
    fakturze, której dotyczy faktura korygująca określone w par. 12 ust. 1 pkt
    1-3' - czyli dane sprzedawcy, nabywcy, ich NIPy, data wystawienia, sprzedaży
    i numer faktury VAT. No i nazwa towaru, cena, itd.

    Czy mogę zatem napisać na korekcie:

    "Korygujemy sobie fakturkę nr 15 wystawioną 1 lipca, sprzedaż 1 lipca:
    poz. 1: garnek

    A także korygujemy fakturkę nr 20 wystawioną 15 lipca, sprzedaż 15 lipca:
    poz. 3: grabki"

    ?

    P.

  • 2. Data: 2004-11-22 07:18:55
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]
    sprzedaży
    >i numer faktury VAT. No i nazwa towaru, cena, itd.

    Nie ma przepisów, które by tego zabraniały.

> [...]
    > poz. 1: garnek
    >
    >A także korygujemy fakturkę nr 20 wystawioną 15 lipca, sprzedaż 15 lipca:

    Ja osobiście widziałem fakturę korygującą, która "korygowała" z tyt. rabatu
    nie dwie a kilkanaście faktur na raz. Ważne oczywiście, aby nabywca był
    jeden i na fakturze był jego podpis.
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.