  • 1. Data: 2004-11-20 17:35:40
    Temat: zakup towaru - niemcy
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    witam
    Podpowiedzcie mi jak to teraz (po 1 maja) wygląda
    jeśli chodzi o handel z unią. Konkretna sytuacja: kupuję
    towar w niemczech, pocztą dociera do mnie wraz z fakturą
    Vat. Nie posiadam NIP-u UE, więc co dalej ??
    Towar będzie dalej odsprzedawany. Co z cłem (już go chyba
    nie ma ) i Vatem ?? Jak jest najkrótsza droga aby taki towar
    legalnie wprowadzić w obieg na terenie Polski. ??

    rok

  • 2. Data: 2004-11-20 19:29:22
    Temat: Re: zakup towaru - niemcy
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Sat, 20 Nov 2004 18:35:40 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, rok napisał(a):

> [...]
    > nie ma ) i Vatem ?? Jak jest najkrótsza droga aby taki towar
    > legalnie wprowadzić w obieg na terenie Polski. ??

    Jak nie masz NIP-u UE to niemiecki kontrahent naliczy ci niemiecki VAT, a
    ty musisz *do całości* doliczyć polski VAT.
    Co do wprowadzenia do obrotu - to polecam lekturę ustawy o VAT i
    rozporzadzenia w sprawie wystawiania faktur.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-11-20 19:34:54
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "rok" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma ) i Vatem ?? Jak jest najkrótsza droga aby taki towar
    > legalnie wprowadzić w obieg na terenie Polski. ??

    Jak masz dzialalnosc i unijny nip to zaplacisz i dostaniesz fakture bez
    niemieckiego vatu. W Polsce doliczasz polski vat i sprzedajesz.
    Jak nie masz nipu unijnego to kupisz z niemieckim vatem i aby sprzedac
    musisz do tego tez polski doliczyc.

    Najkrotsza droga na legalny handel to:

    1. rejestracja dzialanosci w polsce
    2. zgloszenie unijnego nipu
    3. kupujesz w niemczech netto
    4. doliczasz polski vat
    5. sprzedajesz

    vertret

  • 4. Data: 2004-11-20 20:40:35
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niemieckiego vatu. W Polsce doliczasz polski vat i sprzedajesz.
    > Jak nie masz nipu unijnego to kupisz z niemieckim vatem i aby sprzedac

    Ok to w Vat mam już jasność, a co z Urzędem Celnym??
    Będę miał tam cos do zapłaty czy jakieś papierki do podpisu??

    rok

  • 5. Data: 2004-11-21 14:06:58
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    > Ok to w Vat mam już jasność, a co z Urzędem Celnym??
    > Będę miał tam cos do zapłaty czy jakieś papierki do podpisu??

    Dopóki sprzedajesz w kraju UE to nie interesuje cie urzad celny.
    Od Estonii do Portugali i od Irlandii do Grecji wieziesz towar tak samo
    jak z Wrocławia do Warszawy. Daj tylko kierowcy jakiś kwit na droge, zeby
    nikt nie myslał, że towar kradziony.
    Od jakiejs kwoty obrotu z innymi krajami UE trzeba co kwartal jakis
    papierek w ksiegowosci zrobic, ale o to juz zapytaj ksiegowej.

    vertret

  • 6. Data: 2004-11-21 15:36:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    VERTRET wrote:

    > Dopóki sprzedajesz w kraju UE to nie interesuje cie urzad celny.
    > Od jakiejs kwoty obrotu z innymi krajami UE trzeba co kwartal jakis
    > papierek w ksiegowosci zrobic, ale o to juz zapytaj ksiegowej.

    To nie tak.
    Bez względu na kwotę trzeba zrobić
    papierek raz na kwartał dla US
    (informacja podsumowująca)
    A po przekroczeniu pewnej kwoty
    (chyba 500 tys w wywozie lub 300tys w przywozie z UE)
    obowiązkowo też właśnie w UC deklaracja Intrastat.