  • Data: 2004-07-16 17:00:55
    Temat: Re: Czy jest sens wystawiaae fakture VAT na kwote 0 zl ?
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7/15/2004 10:46 AM, Łukasz Kaliński wrote:

    > będzie

    > Czemu nieodpłatne? Mam prawo dać klientowi rabat w dowolnej wysokości.
    > Jeżeli na to mnie stać, jeżeli mam dobry humor, mogę mu sprzedać coś za 2
    > zł - spójrz na telefonię komórkową.

    Niezupełnie - wprawdzie istnieje swoboda zawierania umów gospodarczych,
    jednakże jeżeli np. sprzdałbyś komuś nowego mercedesa za 10 zł, to
    raczej wątpliwe, że "kontrol" powie: "o, jak fajnie!".

    Telefonia komórkowa to co innego, bo cena telefonu odnosi się do umowy,
    która mówi, że ten telefon stanowi nierozłaczną całość wraz z
    abonamentem - więc cena całego świadczenia jest realna, a przysłowiowa
    złotówka, to jedynie trick marketingowy.

    Ja zrobiłbym inaczej: wystawiłbym np. dwie faktury z upustem 50% z
    jakiegoś tam tytułu (np. że strony się lubią, albo że obniżył się koszt
    czegośtam) i tak ustawił terminy płatności, by zapłata nastapiła w
    efekcie z pominięciem owego miesiąca.

    Wystawienie faktury na 0 zł bez komentarza wygląda głupio, ale jest
    realne - zdarza się np. operatorom telekomunikacyjnym, gdy do zapłaty w
    jakimś miesiącu jest zero złotych bo tak "system zdecydował" - tj. suma
    opłat za usługi i bonusów wynosi zero.

    Można wystawić fakturę np. za usługę tyle i tyle, upust kwotowy z tyt.
    kontynuowania umowy tyle i tyle, do zapłaty 0 zł.

    Pzdr: Catbert