  • 1. Data: 2002-11-27 22:17:06
    Temat: Czy konieczna DG ???
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    Witam!
    Zamierzam właśnie zakupic trochę gruntu
    i postawic na nim kilka garaży z przeznaczeniem pod wynajem
    (zaznaczam - grunt byłby moją własnością).
    Czy konieczne jest w takim przypadku założenie DG?
    Chodzi tutaj oczywiście przede wszystkim o ZUS
    - w chwili obecnej nie będzie mnie stać na jego opłacanie.
    Dodam że jestem tegorocznym absolwentem i chciałbym ubiegać sie
    o kredyt absolwencki na....rozkręcenie własnej DG.
    Wobec powyższego mam sporo niejasności czy uda mi się to korzystnie
    rozegrać.
    Bardzo prosze o odpowiedź (najlepiej pomyślną ;-)).
    Chciałbym jak najlepiej się przygotować zanim zaczne się starać o kredyt.

    --
    < pozdrawiam uncas
    < No one wants you, when you lose...

  • 2. Data: 2002-11-28 07:09:53
    Temat: Re: Czy konieczna DG ???
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik uncas napisał:
> [...]
    > Bardzo prosze o odpowiedź (najlepiej pomyślną ;-)).
    > Chciałbym jak najlepiej się przygotować zanim zaczne się starać o kredyt.

    Najem i dzierżawa to odrębne źródła przychodu nie wymagające zakładania
    DG. Możesz wynajmować swoja własność tak po prostu - nie potrzebujesz
    działalności. Składasz tylko co miesiąc PIT-5 (od momentu kiedy wystąpi
    podatek do zapłaty) - na przychody z najmu jest tam osobna rubryka.
    Oczywiście kiedy juz założysz działalnośc możesz sobie wpisać do zakresu
    rowniez najem i dzierżawe, ale to nie jest obowiazek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-28 11:19:19
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:
> [...]
    > tam osobna rubryka. Oczywiście kiedy juz założysz działalnośc możesz
    > sobie wpisać do zakresu rowniez najem i dzierżawe, ale to nie jest

    Pięknie dziękuję!
    I jeszcze jedno pytanko: czy będę zmuszony do płacenia podatku VAT?
    Znalazłem w archiwum, że jest limit po przekroczeni którego płaci się VAT
    (10.000Euro?). Czy jest to aktualne i czy bez działalności
    obowiązują te samy zasady odnośnie VAT?
    Dodatkowo miałem już przez krótki okres zarejestrowaną działalność
    i ponoć w takim przypadku nie przysługuje już zwolnienie z VAT.
    Z góry dziekuję za wszelką pomoc w moich wątpliwościach.

    --
    < pozdrawiam Krzysztof
    < No one wants you, when you lose...

  • 4. Data: 2002-11-28 11:52:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik uncas napisał:

> [...]
    > Znalazłem w archiwum, że jest limit po przekroczeni którego płaci się VAT
    > (10.000Euro?). Czy jest to aktualne i czy bez działalności
    Tak, obowiązuja te same zasady.
    Pamiętaj że z VATu zwolniony jest z mocy ustawy wynajem nieruchomości na
    cele mieszkaniowe, ale to miały byc zdaje się garaże?

    > Dodatkowo miałem już przez krótki okres zarejestrowaną działalność
    > i ponoć w takim przypadku nie przysługuje już zwolnienie z VAT.
    Pytanie podstawowe - czy zostałes VATmanem dobrowolnie czy z musu po
    przekroczeniu limitu obrotów?
    Jeżeli dobrowolnie, i było to co najmniej 3 lata temu, możesz teraz
    wybrać zwolnienie. Jeżeli z musu - jestes VATmanem na całe życie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-11-28 12:57:41
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

> [...]
    > Jeżeli dobrowolnie, i było to co najmniej 3 lata temu, możesz teraz
    > wybrać zwolnienie. Jeżeli z musu - jestes VATmanem na całe życie.

    Może warto w tym miejscu dodać, że sejm przyjął 13-11-2002 ustawę (teraz
    rozmyśla senat) rozszerzającą powrót do zwolnienia takze na tych co utracili
    prawo do zwolnienia z VAT. Iwona

  • 6. Data: 2002-11-28 12:59:49
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

> [...]
    > Jeżeli dobrowolnie, i było to co najmniej 3 lata temu, możesz teraz
    > wybrać zwolnienie. Jeżeli z musu - jestes VATmanem na całe życie.

    Może w tym miejscu warto dodać , że 13-11-2002 sejm przyjął ustawę (teraz
    myśli senat) rozszerzającą powrót do zwolnienia na tych co UTRACILI to
    prawo. Iwona

  • 7. Data: 2002-11-28 13:19:53
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:
    > Pamiętaj że z VATu zwolniony jest z mocy ustawy wynajem nieruchomości
    > na cele mieszkaniowe, ale to miały byc zdaje się garaże?

    Tak garaże. Ale ma tutaj zastosowanie podany przeze mnie limit?
    Czy garaże od razu wyznaczają płacenie VATu
    (brak jakiegokolwiek zwolnienia)?

> [...]
    > Jeżeli dobrowolnie, i było to co najmniej 3 lata temu, możesz teraz
    > wybrać zwolnienie. Jeżeli z musu - jestes VATmanem na całe życie.

    Musze jeszce porozmawiac z mamą jak to było :-)
    Przez 3 miesiące był zarejestrowany na mnie sklep - 5 lat temu.

    Mimo wszystko od VATu chyba się jednak nie wywinę,
    a jest on wybitnie niekorzystny przy tego typu interesie
    - nie ma jak go odzyskać... :-(

    I tak mi teraz przyszło do głowy, że jeżeli znalazłbym pracę to założenie
    DG,
    chyba bardziej by się opłacało, gdyż poniesione koszty (zakup gruntu,
    garaży)
    przez długi czas zwalniałyby mnie mnie z podatku dochodowego.
    Bez działalności to chyba nie byłoby możliwe?

    Pozdrawiam
    Krzysztof Wroński

  • 8. Data: 2002-11-28 13:55:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik uncas napisał:

> [...]
    > garaży)
    > przez długi czas zwalniałyby mnie mnie z podatku dochodowego.
    > Bez działalności to chyba nie byłoby możliwe?
    Jak najbardziej mógłbyś amortyzować garaże - ale dopiero od momentu
    oddania ich do uzytkowania. Ale gruntu nie - grunt nie podlega
    amortyzacji a wiec nie wejdzie w koszty w żadem sposób. Chyba że to nie
    własnośc notarialna a użytkowanie wieczyste.
    Oczywiscie kosztem najmu bedzie tez podatek od nieruchomości i inne tego
    typu opłaty.
    Ale faktycznie - załozenie DG pozwoliło "nabic" koszty ponad wydatki
    niezbedne przy utrzymaniu nieruchomości.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-11-28 15:32:12
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:
    > Ale faktycznie - załozenie DG pozwoliło "nabic" koszty ponad wydatki
    > niezbedne przy utrzymaniu nieruchomości.

    Wielkie dzieki za pomoc! Troszke mi się przejaśniło.
    Daleka droga przede mną, ale trzeba spróbować, może się uda :-)
    Jeszcze raz dziękuję.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Wroński