  • Data: 2004-10-12 22:13:25
    Temat: Re: Czy liczba uczestników tego ..............
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Karol wrote:

    > Czy napisalem gdzies, ze jest to "rownowazna usluga" ?

    "Tak samo mozna wykorzystywac sluzbowo komunikatory jak telefon, fax,
    mail, Pocztę Polską itp. "

    No więc ja powyżej twierdzę że nie tak samo.

    > Na podstawie czego uwazasz, że trzeba "podpisac" ?

    Hmm. KC tutaj chyba nie obowiązuje. KPA ? Szczerze mówiąc nie mam
    pojęcia na jakiej podstawie każda kontrola w urzędzie rozpoczyna
    działalność od żądania dostarczenia umów do wglądu. Jeśli to nie było
    pytanie retoryczne to mogę zapytać.

    > http://www.gadu-gadu.pl/dystrybucja.htm
    >
    > "Program Gadu-Gadu jest rozpowszechniany na zasadach freeware. Można go używać
    > i rozpowszechniać w niezmienionej postaci wykonywalnej bez ograniczeń i bez
    > żadnych opłat."
    >
    > Nie widze na stronach GG zakazu korzystania przez "osoby prawne".

    To na co zezwala lub zakazuje producent programu jest akurat w tym
    kontekście sprawą marginalną. Program klienta jako taki nas nie interesuje.
    Nie widzę w powyższym cytacie wzmianki o świadczeniu usług i zasadach
    korzystania z serwera. Interesuje nas zobowiązanie usługodawcy do
    zapewnienia odpowiedniej bezawaryjności usługi, spełnienia wymogów
    odpowiednich ustaw, zobowiązanie do zachowania tajemnicy korespondencji,
    integralności przekazu. Brak określonej odpowiedzialności usługodawcy
    (m.in. finansowej) za ewentualne "wpadki".

    > Wcale do tego nie namawiam. Ale mozna zapytac pracownika, czy juz przygotowal
    > pismo o które go prosilismy w sotatniej rozmowie telefonicznej :-)

    Można, ale pracownicy to lekceważą i po to są admini żeby w tej kwestii
    myśleli za nich. Pracownik nie jest osobiście odpowiedzialny za wyciek
    danych i tym podobne zjawiska. W przypadku ewentualnej sprawy karnej
    konsekwencje ponoszą admini i ich szefowie (włącznie z szefem szefów :).
    Pracownik poniesie tylko odpowiedzialność dyscyplinarną.
    Inna sprawa że odcięcie komunikatora świadczy albo o lenistwie, albo o
    braku kompetencji, albo o braku potrzeby jego używania (ten wariant
    chyba pomijamy w tej dyskusji). Lepszym rozwiązaniem byłoby zapewnienie
    alternatywnego narzędzia, które spełni wymogi urzędu.

    > decydowania o

    > Pod wzgledem biznesowym tez najlepiej sie orientuja ? Najczesciej (pewnie nie
    > wszyscy) tworza Panstwo w Panstwie (dowod: wystarczy poczytac dyskusje na
    > jakims forum).

    Pod względem biznesowym w administracji rządowej ? To nie ta bajka.
    Mówiliśmy o urzędach państwowych.
    Tutaj trzeba uwzględnić to co napisałem powyżej: w ekstremalnych
    przypadkach nadużyć odpowiedzialność poniesie m.in. admin. Nie
    pracownik. Bo pracownik wykorzystuje w dobrej wierze środki udostępnione
    mu przez pracowników technicznych. I oni są odpowiedzialni za zgodność
    całego ustrojstwa z instrukcją kacelaryjną, ustawą o ochronie danych
    osobowych itd. Pracownik który z tego korzysta znać się na tym nie musi.
    Dlatego nie dziw się adminom.

    > Zapewne formalnie tak to wyglada :-)

    Mówimy o urzędach. Formalnie i faktycznie tak właśnie wygląda.
    Oczywiście kierownik jednostki podejmuje decyzję na podstawie opinii
    pracowników merytorycznych (czyli właśnie tych adminów) ale to już insza
    inszość.

> [...]
    > akurat ma zapchany setkami maili, nie moga zrobic telekonferencji bo im brakuje
    > linii telefonicznych itp.:-)
    >
    > Trzeba sie z tym pogodzic i zrozumiec, ze technika idzie do przodu bardzo
    > szybko. Zapewne sa jeszcze firmy, urzedy gdzie uzywa sie jeszcze maszyn do
    > pisania pism, starych PCetow, wolnych drukarek, faktury wystawia się ręcznie,
    > pliki wysyla sie na dyskietce zapakowanej w kopertę, nie ma stalego lacza do
    > internetu, ale jak juz raz da sie pracownikom "do reki" nowoczesne narzedzia to
    > nie mozna potem tych ludzi uwsteczniac dorabiajac sztuczna ideologie.

    A i owszem. Pozostaje kwestia wyboru odpowiednich rozwiązań.

    pozdrawiam
    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919