    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy mogę odmówić podpisywania faktury?
    Date: Tue, 29 Jun 2004 10:05:01 +0200

    Użytkownik Samotnik napisał:
    > Rozwala mnie to. Jedną z od razu namacalnych korzyści wynikających z
    > akcesji do UE jest fakt, że faktur nie trzeba podpisywać. Ale jak to
    > Polacy, nie potrafimy z tego skorzystać. To tak jak z dopłatami do
    > hektara - mamy dostać kasę, ale jej nie bierzemy.
    >
    > Jadę na stację benzynową i na SHELLu wydrukują mi z kasy 'pasek' i jadę
    > dalej, a na BP np. drukują na igłówce i trzeba podpisywać.
    > To trwa dodatkowe 10-15 sekund, ale mnie strasznie denerwuje.
    >
    > Wobec tego zastanawiam się - czy istnieje możliwość odmówienia
    > podpisania faktury? Paliwo zatankowałem, więc mam dostać fakturę
> [...]

    Pytanie - jak mieliby wymusic ten podpis kiedy ju zatankowaneł i
    zapłacone? Nie wydadzą faktury? To jest niezgodne z ustawą o PTU. No
    chyba że mają tam stać w kącie gościa z bejsbolem ktory zajmuje się
    niepokornymi klientami ;-)
    A ja zrobiłam tak (na BP własnie).
    Jak dziewczyna mi dała do podpisu faktury (oryginał, pod spodem kopia,
    wiadomo) to ja zwinełam orginał z wierzchu i wychodzę (w końcu
    zatankowałam, załaciłam, kwitki z karty dostałam). Paniusia za mna "a
    podpis"!!.
    A ja na to 'a po co'. Wyszłam, nikt mnie nie gonił przez plac :-)

    Tak, wiem, wredna jestem i lubię drażnić ludzi dla zasady, w końcu
    podpis to drobnostka.
    Ale tu dobnostka, tam drobnostka i okazuje się że tracimy czas na
    wykonywanie roznych niepotrzebnych czynności bo nie chce nam się ciągle
    wyjasniać, dyskutowac i wykłucać. Tak dla świętego spokoju tu popiszemy
    w trzech miejscach, tam dostarczymy w rzech kopiach, tu trzy pieczątki a
    tam parafki na wszystkich stonach.
    I garb rosnie...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk