    From: "Krzysiek" <k...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy moge prowadzic ksiegi????
    Date: Wed, 16 Oct 2002 10:04:17 +0200

    Użytkownik "Piotr Stróżyna" <p...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:aoh70i$ldj$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
    > Zycze wiele szczescia temu, komu taki "ksiegowy" narobi balaganu w
    papierach
    > i urzad nalozy na niego sankcje.!!!! Zastanówcie się nad kwestia
    > odpowiedzialności, a wlasciwie nieodpowiedzialności! Pomijam tu kwestie
    > legalnosci takiego prowadzenia ksiag (jest to nielegalne!).
    > Piotr

    Twoje spojrzenie jest częściowo słuszne ale dość jednostronne. Często jest
    tak, że osoba nie posiadająca certyfikatu wcale nie jest gorszym fachowcem
    (a czasem lepszym) niż ten kto prowadzi biuro rach. Brak certyfikatu może
    wynikać z różnych przyczyn, człowiek jeszcze nie spełnił wymogów formalnych
    (np. cały czas jeszcze studiuje, bo nie może udokumentować praktyki) nie
    stać go na to itp. Co do legalności lekko bym polemizował, np. jesteś
    przedsiębiorcą możesz sobie zatrudnić kogo chcesz do prowadzenia KPiR to Ty
    ponosisz odpowiedzialność, możesz też sobie poprowadzić KPiR sam (a załóżmy
    masz wykształcenie niepełne podstawowe - bez urazy to tylko na potrzeby
    przykładu :) ) i jest to jak najbardziej legalne!!!!
    Kolejna sprawa, nawiązując do Twojej wypowiedzi to myślę sobie tak (trochę
    upraszczam ale cóż...) jest w miarę wolny rynek, jeden idzie kupić buty do
    Baty za 400 zł, czy gdzieś jeszcze droższe, drugi do solidnego sklepu za
    rogiem i kupuje za 140 PLN a trzeci kupi na rynku za 40, każdy jest świadomy
    tego co robi: jednego nie stać, drugi nie chce przepłacać, trzeciemu nie
    zależy itp.

    Dzięki wszystkim za bardzo ciekawą dyskusję.

    --
    KS
    k...@a...net.pl