  • 1. Data: 2002-10-14 11:38:18
    Temat: Czy moge prowadzic ksiegi????
    Od: "Bączek" <m...@p...onet.pl>

    Mam pytanko!
    Czy prowadzac dzialanosc gospodarcza w ktorej zajmuje sie agencyjnym
    posrednictwe sprzedazy uslug turystycznych, moge jednoczesnie prowadzic
    komus ksiege przychodow i rozchodow i inne rzeczy nie posiadajac ceryfikatu
    ksiegowego i uprawnien doradcy podatkowego???

    z szacunkiem
    Marek

  • 2. Data: 2002-10-14 16:04:57
    Temat: Re: Czy moge prowadzic ksiegi????
    Od: "Ana" <a...@b...com.pl>

> [...]
    ceryfikatu
    > ksiegowego i uprawnien doradcy podatkowego???

    KP mozna prowadzic bez certyfikatu i uprawnien ale niestety trzeba miec we
    wpisie do EDG zaznaczone , iz bedzie sie taka dzialalnosc wykonywac

    ana

  • 3. Data: 2002-10-14 16:17:34
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Ana wrote:

    > ceryfikatu

    > KP mozna prowadzic bez certyfikatu i uprawnien ale niestety trzeba miec we
    > wpisie do EDG zaznaczone , iz bedzie sie taka dzialalnosc wykonywac
    ???????????!!!!!!!!!!! Czy aby na pewno?? To po cholerę te wszystkie
    certyfikaty, egazminy i inne b. ważne dokumenta????! 8-0!!

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 4. Data: 2002-10-14 17:30:37
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ana" <a...@b...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    we
    > wpisie do EDG zaznaczone , iz bedzie sie taka dzialalnosc wykonywac

    Nieprawda. Kłania się Ustawa o Doradztwie podatkowym.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-10-15 07:40:36
    Od: "Krzysiek" <k...@a...net.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda. Kłania się Ustawa o Doradztwie podatkowym.
    > Pozdrawiam.

    A mnie się wydaje tak. Wpisujesz do EDG np. "Komputerowe rejestrowanie
    dowodów księgowych". Zgłasza się do Ciebie "ryczałtowiec" czy ktoś z KPiR i
    Ty rejestrujesz mu wszystkie dokumenty sporządzasz deklaracje itp. ale to on
    się podpisuje pod dokumentami. Oczywiście pełnych Ksią tak jie
    poprowadzisz. Widzisz w tym jakąś niezgodność z Ustawą o której wspomniałeś.
    Mnie się wydaje że nie tylko nie trzeba być DP ale nawen nie potrzeba mieć
    certyfikatu na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych. Natomiast wybór jak
    zawsze należy do klienta.

    Pozdrawiam,
    --
    KS
    k...@a...net.pl

  • 6. Data: 2002-10-15 09:33:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > się podpisuje pod dokumentami. Oczywiście pełnych Ksią tak jie
    > poprowadzisz. Widzisz w tym jakąś niezgodność z Ustawą o której

    Tak. Widać. Art 2 ustawy

    Pzdr
    CEZ

  • 7. Data: 2002-10-15 14:04:33
    Temat: Re: Czy moge prowadzic ksiegi???? - troche sie rozpisalem ;)
    Od: "Krzysiek" <k...@a...net.pl>

    > rejestrowanie
    > KPiR i
    > ale to on
    > wspomniałeś.
    >
    > Tak. Widać. Art 2 ustawy
    >
    > Pzdr
    > CEZ

    Z tego artykułu wynika że Doradcy Podatkowi są uprawnieni, w szczególności,
    do:
    "prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg
    podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielanie im
    pomocy w tym zakresie, z zastrzeżeniem ust. 3"
    Jednak ust.3 tego samego Art. nie zastrzega prowadzenia tego typu
    działalności. Dodatkowo ta ustawa nie precyzuje kto jest uprawniony do
    "prowadzenia ksiąg rachunkowych, polegających wyłącznie na prowadzeniu ksiąg
    rachunkowych bądź innych ksiąg i ewidencji do celów podatkowych oraz
    sporządzaniu zeznań i deklaracji na podstawie danych wynikających z tych
    ksiąg" to jest sprecyzowane w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18
    lipca 2002 (Dz. U. Nr 120, poz. 1022 z dnia 29 lipca 2002 r.). I wszystko
    byłoby pięknie tylko, że nie mówimy tu o usługowym prowadzeniu ksiąg
    rachunkowych. Nie występujesz "w imieniu i na rzecz" innego podmiotu.
    Podmiot sam występuje w swoim imieniu, Ty tylko wypełniłeś, powkładałeś do
    segregatorów dokumenty itp. Znam firmy (no powiedzmy jednoosobowe ;) ),
    które tak działają od lat, rozliczają się w US mają kontrole i nikt niczego
    im jak dotąd nie zarzucił. Podkreślam mówię tu o ryczałcie i KPiR.

    Czekam na Wasze opinie, temat mnie zaciekawił

    --
    KS
    k...@a...net.pl

  • 8. Data: 2002-10-15 14:06:08
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...com.pl>

    Zycze wiele szczescia temu, komu taki "ksiegowy" narobi balaganu w papierach
    i urzad nalozy na niego sankcje.!!!! Zastanówcie się nad kwestia
    odpowiedzialności, a wlasciwie nieodpowiedzialności! Pomijam tu kwestie
    legalnosci takiego prowadzenia ksiag (jest to nielegalne!).
    Piotr

  • 9. Data: 2002-10-15 17:21:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > im jak dotąd nie zarzucił. Podkreślam mówię tu o ryczałcie i KPiR.
    >
    > Czekam na Wasze opinie, temat mnie zaciekawił

    Obawiam się, że rozstrzygający ten spór
    będą mieli odmienne zdanie co do interpretacji
    "wykonywania/występowania na rzecz i w imieniu"
    Każdy może mieć trochę szczęścia przy kontroli.
    Z drugiej strony wiem, że kontrolujących niewiele
    to obchodziło, czy ktoś ma uprawnienia czy nie.
    Kiedyś to ich zainteresuje - jak wypłynie jakiś
    spór, o co dość łatwo, a sankcje są i to niemałe.
    Ustawa przewiduje solidnego "kopniaka"
    rzędu 50 000 zł.

    Pzdr
    CEZ

  • 10. Data: 2002-10-16 08:04:17
    Od: "Krzysiek" <k...@a...net.pl>

    Użytkownik "Piotr Stróżyna" <p...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:aoh70i$ldj$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
> [...]
    > odpowiedzialności, a wlasciwie nieodpowiedzialności! Pomijam tu kwestie
    > legalnosci takiego prowadzenia ksiag (jest to nielegalne!).

    Twoje spojrzenie jest częściowo słuszne ale dość jednostronne. Często jest
    tak, że osoba nie posiadająca certyfikatu wcale nie jest gorszym fachowcem
    (a czasem lepszym) niż ten kto prowadzi biuro rach. Brak certyfikatu może
    wynikać z różnych przyczyn, człowiek jeszcze nie spełnił wymogów formalnych
    (np. cały czas jeszcze studiuje, bo nie może udokumentować praktyki) nie
    stać go na to itp. Co do legalności lekko bym polemizował, np. jesteś
    przedsiębiorcą możesz sobie zatrudnić kogo chcesz do prowadzenia KPiR to Ty
    ponosisz odpowiedzialność, możesz też sobie poprowadzić KPiR sam (a załóżmy
    masz wykształcenie niepełne podstawowe - bez urazy to tylko na potrzeby
    przykładu :) ) i jest to jak najbardziej legalne!!!!
    Kolejna sprawa, nawiązując do Twojej wypowiedzi to myślę sobie tak (trochę
    upraszczam ale cóż...) jest w miarę wolny rynek, jeden idzie kupić buty do
    Baty za 400 zł, czy gdzieś jeszcze droższe, drugi do solidnego sklepu za
    rogiem i kupuje za 140 PLN a trzeci kupi na rynku za 40, każdy jest świadomy
    tego co robi: jednego nie stać, drugi nie chce przepłacać, trzeciemu nie
    zależy itp.

    Dzięki wszystkim za bardzo ciekawą dyskusję.

    --
    KS
    k...@a...net.pl