    From: "Krzysiek" <k...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy moge prowadzic ksiegi???? - troche sie rozpisalem ;)
    Date: Tue, 15 Oct 2002 16:04:33 +0200

    news:aogncn$cnp$1@news.tpi.pl...

    > rejestrowanie
    > KPiR i
    > ale to on
    > wspomniałeś.
    >
    > Tak. Widać. Art 2 ustawy
    >
    > Pzdr
    > CEZ

    Z tego artykułu wynika że Doradcy Podatkowi są uprawnieni, w szczególności,
    do:
    "prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg
    podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielanie im
    pomocy w tym zakresie, z zastrzeżeniem ust. 3"
    Jednak ust.3 tego samego Art. nie zastrzega prowadzenia tego typu
    działalności. Dodatkowo ta ustawa nie precyzuje kto jest uprawniony do
    "prowadzenia ksiąg rachunkowych, polegających wyłącznie na prowadzeniu ksiąg
    rachunkowych bądź innych ksiąg i ewidencji do celów podatkowych oraz
    sporządzaniu zeznań i deklaracji na podstawie danych wynikających z tych
    ksiąg" to jest sprecyzowane w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18
    lipca 2002 (Dz. U. Nr 120, poz. 1022 z dnia 29 lipca 2002 r.). I wszystko
    byłoby pięknie tylko, że nie mówimy tu o usługowym prowadzeniu ksiąg
    rachunkowych. Nie występujesz "w imieniu i na rzecz" innego podmiotu.
    Podmiot sam występuje w swoim imieniu, Ty tylko wypełniłeś, powkładałeś do
    segregatorów dokumenty itp. Znam firmy (no powiedzmy jednoosobowe ;) ),
    które tak działają od lat, rozliczają się w US mają kontrole i nikt niczego
    im jak dotąd nie zarzucił. Podkreślam mówię tu o ryczałcie i KPiR.

    Czekam na Wasze opinie, temat mnie zaciekawił

    --
    KS
    k...@a...net.pl