  • 1. Data: 2004-01-10 14:46:51
    Temat: Czy można odliczyc...
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    faktury na zakup materiałów do remontu jeśli sprzedawca wpisał przekręcone
    nazwisko.Adres się zgadza ale np. zamiast Kowalski pisze Kowarski? Jest
    kilka takich faktur więc chodzenia by było i jeżdżenia też.
    Agata

  • 2. Data: 2004-01-10 15:56:46
    Temat: Re: Czy można odliczyc...
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    > faktury na zakup materiałów do remontu jeśli sprzedawca wpisał przekręcone
    > nazwisko.Adres się zgadza ale np. zamiast Kowalski pisze Kowarski? Jest
    > kilka takich faktur więc chodzenia by było i jeżdżenia też.

    Fakture mozna odliczyc, nalezy jednak wystawic do kazdej takiej faktury Note
    Korygujaca w 2 egzemplarzach (jeden dla sprzedawcy i jeden dla ciebie),
    wypelnic, zawiezc do sprzedawcy (badz wyslac), zostawic mu oryginal a kopie
    podpiac pod fakure z bledem. Jesli od jednego sprzedawcy mamy kilka faktur z
    tym samym bledem to mozemy wystawic 1 Note i na niej opisac czego dotyczy.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 3. Data: 2004-01-12 19:51:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 10 Jan 2004 16:56:46 +0100, "plissken"

    >nalezy jednak wystawic do kazdej takiej faktury Note
    >Korygujaca

    A kto ma prawo wystawić notę korygującą? Czyż nie tylko VATowiec
    (czyli osoba podpadająca pod ustawę o VAT)?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2004-01-12 22:34:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Kaizen wrote:

> [...]
    >+ A kto ma prawo wystawić notę korygującą? Czyż nie tylko VATowiec
    >+ (czyli osoba podpadająca pod ustawę o VAT)?

    ...czyli reszta wystawia "noty", takie "po prostu noty" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-13 08:53:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:

    > Pięknego dnia Sat, 10 Jan 2004 16:56:46 +0100, "plissken"

    > A kto ma prawo wystawić notę korygującą? Czyż nie tylko VATowiec
    > (czyli osoba podpadająca pod ustawę o VAT)?

    Skąd taki wniosek?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-01-13 17:45:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 13 Jan 2004 09:53:06 +0100, Maddy
    <m...@e...com.pl> zakodował:

    >Skąd taki wniosek?

    Nie wniosek, tylko pytanie. Czy każdy może wystawiać dokument
    korygujący fakturę VAT?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2004-01-13 19:22:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, Kaizen wrote:
    [...]
    >+ Nie wniosek, tylko pytanie. Czy każdy może wystawiać dokument
    >+ korygujący fakturę VAT?

    Spytaj ministra, nie nas:
    ++++
    § 43. 1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę
    korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej
    się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi,
    z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 35 ust. 1 pkt
    5-12, może wystawić fakturę nazwaną notą korygującą.
    ----

    Ja tam widzę "nabywca towaru" a nie "podatnik" ani "nabywca będący
    podatnikiem" !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)