  • 11. Data: 2004-12-18 16:13:39
    Temat: Re: Czy mozna odliczyc VAT od umowy kupna-sprzedazy ?
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> wrote in message
    news:cpmib6$97b$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Uszczegolawiam: ja jestem platnikiem VAT-u, osoba od ktorej kupuje nie
    jest
    > platnikiem - pracuje w firmie x (lub np. jest bezrobotnym). Jedyny dowod
    > ksiegowy to umowa kupna-sprzedazy. Czy ja moge odliczyc VAT ?

    VAT w ogole sie w tej transakcji nie pojawil, wiec nie wiem co chcesz
    odliczac.
    Nie dosc, ze nie odliczysz to jeszcze pewnie bedzie trzeba zaplacic podatek
    od czynnosci cywilnoprawnych.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 12. Data: 2005-01-12 12:28:26
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cpnf6k$agi$1@news.onet.pl>,
    "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> wrote:

    > no dobra, skoro jeszcze się nie domyślasz, to teraz prosto z mostu:
    > NIE MOŻNA ODLICZYĆ VATu z umowy kupna-sprzedaży

    Uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory...
    Można, proszę pani. Zazwyczaj. Prosto z mostu: jeśli kupuję w hurtowni
    papierosy, które potem sprzedaję w swoim kiosku, to w tej hurtowni
    zawieram umowę kupna-sprzedaży.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2005-01-12 13:03:09
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> wrote in message
    i.pl...

> [...]
    > Można, proszę pani. Zazwyczaj. Prosto z mostu: jeśli kupuję w hurtowni
    > papierosy, które potem sprzedaję w swoim kiosku, to w tej hurtowni

    w zasadzie nawet masz rację ;-) Oczywiście byłam niedokładna, jeżeli umowie
    kupna-sprzedaży towarzyszy faktura VAT, to jest z czego ten VAT odliczyć,
    natomiast jeżeli nie ma faktury, to nie ma podstaw do odliczenia VAT. Czy
    tak jest dobrze??

    Magdi

  • 14. Data: 2005-01-12 21:07:02
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

> [...]
    > Można, proszę pani. Zazwyczaj. Prosto z mostu: jeśli kupuję w hurtowni
    > papierosy, które potem sprzedaję w swoim kiosku, to w tej hurtowni

    Od umowy sprzedazy nie mozna odliczyc VATu. Podstawa do odliczenia VATu jest
    faktura VAT, ktora w tym przypadku bedzie towarzyszyc umowie.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 15. Data: 2005-01-27 15:26:56
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cs377r$5hb$1@news.onet.pl>,
> [...]

    > natomiast jeżeli nie ma faktury, to nie ma podstaw do odliczenia VAT. Czy

    Teraz nie mam zastrzeżeń :)