eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy można otrzymać kopię zapisów księgowych innej firmy? › Re: Czy można otrzymać kopię zapisów księgowych innej firmy?
  • Data: 2004-02-19 09:37:53
    Temat: Re: Czy można otrzymać kopię zapisów księgowych innej firmy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Feb 2004, Krzysiek wrote:

    >+ Słyszałem, że ostatnio wyszedł przepis mówiący, że na sprzedawcy ciąży
    >+ obowiązek dopilnowania, aby klient zaksięgował zakup. A może jest na odwrót?

    Na odwrót. I nie ciąży obowiązek a traci prawo odliczania VATu :)

    >+ Jaki przpis to reguluje,

    Ustawa o VAT.

    >+ i jakie są szanse otrzymania zapisów księgowych.

    Sądzę że spore.
    W razie odmowy podatnik może wystąpić do US "tamtego" i jest
    zwolniony od odpowiedzialności (co nie znaczy że od zwrotu
    VAT - ale od odsetek, "dopłaty" 30% itp) w razie jakby wyszło
    że jednak jest inaczej.
    A to oznacza niechybną kontrolę u sprzedawcy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)