    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy muszę kasę fiskalną instalować?
    Date: Mon, 7 Jul 2008 12:24:48 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 04 Jul 2008 11:04:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ja sobie standardowo poprotestuję.
    > A to co, moja firma jest państwowa czy komunalna??
    > Wrrrr... ;)
    > Swoją drogą, brakuje dobrego (krótkiego!) określenia na "osobę fizyczną
    > nie prowadzącą DG lub będącą wyłącznie rolnikiem ryczałtowym", bo
    > "konsument" się nie nadaje (całkiem sporo OFNPDGLBWRR nie łapie się
    > pod "konsumentów", bo nabywa towary w celach zawodowych).
    > Ale żeby tak zaraz pozbawiać prywatności wszelkich przedsiębiorców... ;)

    To ustawowe określenie OFN0PDGLBWRR jest niestety bardzo mylące bo bierze
    pod uwagę wyłącznie status nabywcy a nie cel zakupu i tym samym pomija
    ofPdgdznco (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą dokonujące
    zakupów na cele osobiste). Gdy dawno temu zaczynałem DG i przeczytałem
    ustawy, to traktując przepisy dosłownie jak najpoważniej doszedłem do
    wniosku, że odtad kupując bułki na śniadanie będę musiał brać faktury. Nie
    brałem ich tylko dlatego, że moje poczucie absurdu było większe od mojej
    praworządności. A poza tym byłem pewien, że gdybym tych faktur zażadał, to
    odtąd w sklepiku codziennie rano czekałyby na mnie 4 bułki ze specjalnym
    "wkładem" ;)