  • 1. Data: 2008-07-04 07:08:48
    Temat: Czy muszę kasę fiskalną instalować?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Założyłem działalność w ubiegłym miesiącu (kpir i vat). Założyłem żeby
    zrobić jeden remont dla innej firmy na 47000zł. Potem firma bedzie ale nie
    bedzie dochodu. Czy muszę kupować kasę fiskalną? Nawet prawdopodobnie nic na
    nią nie wbiję już do końca roku.

  • 2. Data: 2008-07-04 07:19:11
    Temat: Re: Czy muszę kasę fiskalną instalować?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 04 Jul 2008 09:08:48 +0200, ZS napisał(a):

> [...]
    > bedzie dochodu. Czy muszę kupować kasę fiskalną? Nawet prawdopodobnie nic na

    Na kasie rejestruje się tylko sprzedaż towarów i usług dla osób prywatnych
    a nie dla firm.

  • 3. Data: 2008-07-04 07:25:33
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Na kasie rejestruje się tylko sprzedaż towarów i usług dla osób prywatnych
    > a nie dla firm.

    Super. Dzięki. A jak bym musial fakture na prywatną osobę wystawić, to
    znaczy że już po 20zł bede musiał kase zakładać, czy ten limit 20000zł to
    też sie liczy tylko prywatnym?

  • 4. Data: 2008-07-04 09:04:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2008, ZS wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    Ja sobie standardowo poprotestuję.
    A to co, moja firma jest państwowa czy komunalna??
    Wrrrr... ;)
    Swoją drogą, brakuje dobrego (krótkiego!) określenia na "osobę fizyczną
    nie prowadzącą DG lub będącą wyłącznie rolnikiem ryczałtowym", bo
    "konsument" się nie nadaje (całkiem sporo OFNPDGLBWRR nie łapie się
    pod "konsumentów", bo nabywa towary w celach zawodowych).
    Ale żeby tak zaraz pozbawiać prywatności wszelkich przedsiębiorców... ;)

    > Super. Dzięki. A jak bym musial fakture na prywatną osobę wystawić,
    > to znaczy że już po 20zł bede musiał kase zakładać

    Zależy co sprzedasz.
    Jak łyżeczkę paliwa albo jedną nagraną płytę CD to owszem, potrzebna
    jest kasa :>

    > czy ten limit 20000zł to też sie liczy tylko prywatnym?

    Tylko OFNPDG (LBWRR) :D

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-07-07 12:24:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 04 Jul 2008 11:04:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > pod "konsumentów", bo nabywa towary w celach zawodowych).
    > Ale żeby tak zaraz pozbawiać prywatności wszelkich przedsiębiorców... ;)

    To ustawowe określenie OFN0PDGLBWRR jest niestety bardzo mylące bo bierze
    pod uwagę wyłącznie status nabywcy a nie cel zakupu i tym samym pomija
    ofPdgdznco (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą dokonujące
    zakupów na cele osobiste). Gdy dawno temu zaczynałem DG i przeczytałem
    ustawy, to traktując przepisy dosłownie jak najpoważniej doszedłem do
    wniosku, że odtad kupując bułki na śniadanie będę musiał brać faktury. Nie
    brałem ich tylko dlatego, że moje poczucie absurdu było większe od mojej
    praworządności. A poza tym byłem pewien, że gdybym tych faktur zażadał, to
    odtąd w sklepiku codziennie rano czekałyby na mnie 4 bułki ze specjalnym
    "wkładem" ;)

  • 6. Data: 2008-07-07 12:50:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > wniosku, że odtad kupując bułki na śniadanie będę musiał brać faktury. Nie

    Na jakiej podstawie sądziłeś, że kupując bułki musisz wziąć fakturę?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-07-07 18:40:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:g4t3e6$l7k$2@news.onet.pl>:

    > Na jakiej podstawie sądziłeś, że kupując bułki musisz wziąć fakturę?

    Nienienie, pytanie brzmi: dlaczego podatnik ma udowadniać urzędnikowi, że
    faktury brać nie musiał :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-07-07 21:17:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jul 2008, Liwiusz wrote:

    > Na jakiej podstawie sądziłeś, że kupując bułki musisz wziąć fakturę?

    Ustawa o VAT składa się głównie z odesłań do odesłań, miejscami
    dochodząc do odesłań do odesłań do odesłań do odesłać :]
    Wydedukowanie że *ta sama osoba* raz jest podatnikiem (i wtedy jest,
    ku zdumieniu niejednego, tym samym podatnikiem we wszystkich kontekstach,
    po polsku przykładowo oznacza to konieczność "pomieszania" obrotu
    z najmu i DG - mimo że dla dochodówki przychody są rozliczanie odrębnie!)
    a drugi raz może być wyłączona, i mimo że czynność którą spełnia
    (zakup bułki) zawiera zapis o konieczności brania f-ry przez
    podatnika, to po przeczytaniu w ustaie wszystkich zawiłości które wyżej
    mocno streściłem podatnik jest tak skołowany, że już nie wie który
    artykuł zastosować :) (taaaa... jakby kto pytał to powyższe celowo
    zapisałem w takiej formie w jakiej "objaśnia" wiedzę ustawa o VAT
    i tej wersji będę się trzymał, proszę nie wyjeżdżać z błędami
    językowymi ;))
    A cały pic w tym, że odpowiedź brzmi... żadnego.
    Dobrze się gada jak już się wie :]

    pzdr, Gotfryd