    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy musze placic podatek dochodowy?
    Date: Tue, 19 Jul 2005 08:21:03 -0500

    scream wrote:
    > Witam,
    >
    > Taka sytuacja: firma ze Szwajcarii wynajmuje mnie, zebym wykonywal dla
    > nich co miesiac jakies uslugi. Podpisujemy kontrakt. Czy musze od tego
    > placic jakies podatki i jak to rozwiazac? Oni maja tam takie prawo, ze
    > jesli zatrudniaja kogos kto nie pracuje na terenie ich kraju, to zadnego
    > podatku placic nie musza. Ja natomiast musialbym chyba placic 19%
    > dochodowego, tak? Czy musialbym placic raz w roku, na zakonczenie roku
    > podatkowego, czy co miesiac wplacac zaliczke na poczet podatku do US?

    Tak musisz płacić.
    Całość zarobku doliczasz do twoich zarobków w Polsce.
    CO miesiac wpłacasz zaliczkę na podatek. Druku nie pamiętam, ale jak
    znajdę to ci dopisze. Nie jestem tez pewien, czy te zaliczki obowiązują
    zawsze, czy tylko w przypadku umowy o prace.
    Na koniec roku rozliczasz sie normalnie traktując te pieniądze tak jak
    zarobione w Polsce.
    W szczegółach proponuję jednak wizytę u doradcy podatkowwego.
    Chodzi o to jakie koszty uzyskania masz prawo naliczyć.