    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy musze placic podatek dochodowy?
    Date: Tue, 19 Jul 2005 18:01:41 -0500

    scream wrote:

    > nie mam innych zarobkow w Polsce, tzn. nic takiego nie wykazuje
    > czyli co miesiac musialbym placic 19% od tego, co bym zarobil, tak?
    tak,
    na pewno tak jest w przypadku zagranicznej umowy o pracę.
    Samodzielnie wpłaca się zaliczki.

    > a na
    > podstawie czego bym mial obliczac te 19%, tzn. co by stanowilo podstawe
    > dla urzedu? bo na umowie mialbym kwote X, a do tego dochodzilyby rozne
    > premie itp.; po prostu dostawalbym przelew na odpowiednia kwote

    19% (20% ??) od kwoty, która wpłynęła na konto, jeśli trzymasz w walucie
    to przeliczas wg. kursu NBP z dnia wpływu.

    > aha, i czy przy czyms takim musialbym placic tez ZUS i ubezp. zdrowotne?

    Zdaje się, że nie,
    Nie wiem czy nie masz wówczas wymogu samodzielnego opłacania ZUS i
    zdrowotnego, ale zdaje się, że nie.
    Natomiast samodzielnie opłacać zdrowotne jednak by warto było, bo wizyta
    w szpitalu może się okazać dla ciebie kosztowna.