  • 11. Data: 2007-03-05 16:15:02
    Temat: Re: Czy muszę płacić podwójną składkę zdrowotną gdy mam etat + działalność gospodarczą?
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "Hikiu Sanu Haiku" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tutaj punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :)
    > Sa tacy, ktorzy blogoslawia taki stan rzeczy :)

    Jak to sie mowi, sa plusy dodatnie i plusy ujemne :)

    --
    "Rzad zamierza wzmóc kontrolę jednoosobowych firm":
    "Polski biznes ucieka do Wielkiej Brytanii":

  • 12. Data: 2007-03-05 21:25:08
    Od: "master" <m...@m...pl>

    Moment moment... czy ja dobrze rozumie ze jest mozliwosc odliczenia jakis
    kwot ktore sa wydatkowane przez zaklad pracy i jednoczesnie odliczane z
    rownolegle prowadzonej dzialanosci gospodarczej?

    M.

  • 13. Data: 2007-03-05 21:43:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "master" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Moment moment... czy ja dobrze rozumie ze jest mozliwosc odliczenia jakis
    > kwot ktore sa wydatkowane przez zaklad pracy i jednoczesnie odliczane z
    > rownolegle prowadzonej dzialanosci gospodarczej?

    BINGO
    Ta kwota jest wlasnie skladka na ubezpieczenie zdrowotne!!!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2007-03-05 22:27:22
    Od: "master" <m...@m...pl>

    Dobra. Wlasnie mam przed soba PIT z mojego zakladu pracy. Jednoczesnie przez
    okres roku jak bylem tam zatrudniony prowadzilem dzialanosc za ktora
    odprowadzalem skladki zdrowotne do ZUS. Ile i jak to sie odlicza?

    m.

  • 15. Data: 2007-03-05 22:51:17
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    > Pracujesz w dwu miejscach, w każdym zarabiasz po 1000 zł płacisz 2 *
    > 9% =
    > 2 * 90 zł = 180 zł
    >
    > Według twojej logiki nie ma powodu żebyś z drugiej pracy płacił te 80
    > zł.
    >
    > A teraz zamiast drugiej pracy podstaw sobie: "otrzymujesz dochody z
    > działalności gospodarczej".

    A teraz nam powiedz, co ma zrobić ktos zarabiający 800zł? Dopłacić "w
    imię zasad"? ;-)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 16. Data: 2007-03-06 07:53:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    master wrote:
> [...]
    > Jednoczesnie przez okres roku jak bylem tam zatrudniony prowadzilem
    > dzialanosc za ktora odprowadzalem skladki zdrowotne do ZUS. Ile i jak

    Na ogólnych zasadach odliczania składek zdrowotnych
    art 27b, o ile jest z czego odliczać i nic nie wyklucza
    rozliczenia tych źródeł razem.

  • 17. Data: 2007-03-06 13:46:59
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    s...@i...com napisał(a):
    > Pytanie może naiwne, ale dlaczego ponoć MUSZĘ płacić dodatkową składkę
    > zdrowotną, gdy jestem na etacie w budżetówce (edukacja) i jednocześnie
    > prowadzę działalność gospodarczą?
    > Skoro juz RAZ płacę składkę (odliczaną od pensji) to nie rozumiem po
    > co mam płacić to samo w przypadku prowadzenia działalności
    > gospodarczej.
    >
    > Jak to jest ---- może ktoś mnie oświetli.
    > Dzieki.

    Odpowiem krótko - bo tak wymyślili ci których wybrałeś (a jak nie
    głosowałeś to ci których pozwoliłeś wybrać)

    Ale pewnie nasunie Ci się pytanie czy z racji opłacania zwiększonej
    skladki na ubezp zdrowotne będziesz miał coś więcej jak np. pójdziesz do
    szpitala?
    Otóż odpowiem Ci że nic.

    Jano

  • 18. Data: 2007-03-08 18:16:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 5 marca 2007 12:27
    (autor s...@i...com
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <1...@s...googlegroups.c
    om>):

    > Pytanie może naiwne, ale dlaczego ponoć MUSZĘ płacić dodatkową składkę
    > zdrowotną, gdy jestem na etacie w budżetówce (edukacja) i jednocześnie
    > prowadzę działalność gospodarczą?

    Bo wódka droga i lekarze nie mają za co chlać. Marmur też nie jest
    najtańszy, a ZUS i NFZ jeszcze część kibli mają niewyłożone.

    --
    Jego Ponurość Tristan
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 19. Data: 2007-03-08 18:17:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 5 marca 2007 13:00
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <esh0op$s4n$1@opal.futuro.pl>):

    > A teraz zamiast drugiej pracy podstaw sobie: "otrzymujesz dochody z
    > działalności gospodarczej"

    A teraz zamiast ,,otrzymujesz dochody'' podstaw sobie ,,masz stratę, ale my
    chcemy chlać, więc płać''.

  • 20. Data: 2007-03-09 14:27:49
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 5 marca 2007 12:27
    > (autor s...@i...com
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <1...@s...googlegroups.c
    om>):

    > Bo wódka droga i lekarze nie mają za co chlać.

    Przesadziłeś wręcz w sposób chamski - lekarze z tych wielokrotnych
    składek gówno mają. Za każdego pacjenta dostajątaką samą głodową stawkę.
    Szpitale tak samo.

    Marmur też nie jest
    > najtańszy, a ZUS i NFZ jeszcze część kibli mają niewyłożone.

    A tu masz całkowitą rację - to tam idą te składki

    Jano