    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy % od podatku od nieruchomości są KUP?
    Date: Thu, 31 Jul 2003 15:13:42 +0200

    ***************

    >+ > i powstały odsetki - 5 tys. zł. [...]
    >+ > Jak to zakwalifikować w księgach handlowych z pkt widzenia podatków? Czy
    >+ > zapłacone odsetki są kosztem, a ich zwrot przychodem? Czy nie jest to z
    >+ jednej
    >+ > strony koszt i z drugiej przychód?
    >+ ----------------------------------
    >+ Prawde powiedziwszy nie mam pojęcia jak winno być prawidłowo .Ale tak to są
    >+ chyba odsetki karne budżetowe czyli nie stanowią kup a co z dochodem ?
    >+ Jakoś nie bardzo wiem .Może ktoś inny coś podpowie?

    Jak tak patrzę na tekst - to IMHO podejrzany jest podkreślony kawałek.
    Ja rozumiem że "łopatologicznie" winien był najemca w tym znaczeniu
    że nie dał pieniędzy na czas.
    Ale patrząc na zapisy w K.C. - to zarządzający (administrator) w ramach
    realizacji zlecenia zobowiązany jest do "należytej staranności", a to
    oznaczać może że było jego psim obowiązkiem zapłacić podatek w terminie,
    a później ew. wziąć w obroty najemcę (i poobciążać kosztami).
    Zapłacił ? - nie zapłacił. Tłumacząc na polski: wychodzi na to że
    tak jak napisałaś KUP to nie jest :(
    A przychód ? - IMHO niestety tak :(, skutkiem "własnego zaniedbania"
    (a nie *zdroworozsądkowej* "winy najemcy") administrator chyba dostaje
    "w koś(ć/t)" ;[
    Jasne, zdaję sobie sprawę że z tego co napisałem wynika iż przyjmujący
    zlecenie powinien "wykładać kasę za zleceniowacę" jeśli ten nie płaci
    w terminie !

    Jako mniemam włożyłem kij w mrowisko... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd