  • 1. Data: 2005-02-24 16:23:48
    Temat: Czy osiągajac dochod roczny powyzej 600 tys.
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    nie płaci się podatku wogóle?
    http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/wydanie_050224/p
    rawo_a_1-1.F.jpg
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050224/p
    rawo/prawo_a_1.html

    miab

  • 2. Data: 2005-02-24 16:45:36
    Temat: Re: Czy osiągajac dochod roczny powyzej 600 tys.
    Od: Mario <n...@o...pl>

    miab wrote:
    > nie płaci się podatku wogóle?
    > http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/wydanie_050224/p
    rawo_a_1-1.F.jpg
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050224/p
    rawo/prawo_a_1.html

    > miab

    Dobre. dobre.
    Już w wątku "PIT 50% - czy rzeczywiscie martwy przepis?"
    udowadniałem że w TK siedzi banda #%$^&@ i niewiadomo za co bierze
    pieniądze. Nie potrafią nawet mądrze ustawę zakwestionować i poprawić.

    A więc mamy nowy hit podatkowy 2005r.

    Tłumaczenia typu: co autor miał na myśli konstruując przepis, można brać
    pod uwagę wtedy kiedy literalne czytanie ustawy nie prowadzi do niczego.
    A w tym przypadku prowadzi. Więc skala podatkowa kończy się w tym roku
    na 600 tys.

  • 3. Data: 2005-02-24 21:53:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Feb 2005, Mario wrote:

> [...]
    > + udowadniałem że w TK siedzi banda #%$^&@ i niewiadomo za co bierze pieniądze.
    > + Nie potrafią nawet mądrze ustawę zakwestionować i poprawić.

    IMHO - "nie są od tego".
    Są od KWESTIONOWANIA - i to zrobili.
    Fakt iż TK ma prawo do "zachowania obowiązywania niekonstytucyjnego
    przepisu" jest w sumie bezprawiem - niemniej prawdą jest że ma
    i że z tego korzysta.
    Niemniej... przecież nikt nie ŻĄDAŁ odpowiedzi na pytanie co
    z III progiem ??

    Natomiast moja interpretacja jest prosta jak drut kolczasty: przecież
    NIE MAMY do czynienia z taką rewolucją jak z VAT w maju 2004 - kiedy
    to UCHYLONO starą ustawę, prawda ?
    Ustawa o podatku dochodowym została ZMIENIONA.
    Tak - czy nie ?
    Niekonstytucyjna jest ZMIANA ustawy.
    Tak - czy nie ?
    No to obowiązuje STARA treść.
    Tak - czy nie ?

    Podsumowując: ja to się zastanawiam za co biorą pieniądze doradzcy
    wypowiadający się "z opiniami przeciwnymi"... a może powinno
    to dotyczyć autora artykułu ?
    Bo nie chodzi o ewidentną błędność owych "opinii przeciwnych"
    - powyższe wnioskowanie też może być omylne. Tylko pytaniem
    jest dlaczego artykuł nie wskazuje *JAK* przeciwnicy takiego
    stanowiska uzasadniają nieobowiązywanie "starej" stawki... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-24 23:08:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ustawa o podatku dochodowym została ZMIENIONA.
    > Tak - czy nie ?
    tak

    > Niekonstytucyjna jest ZMIANA ustawy.
    > Tak - czy nie ?
    nie.
    niekonstytucyjny jest jest punkt zmienionej ustawy i on został "rąbnięty"

    > No to obowiązuje STARA treść.
    > Tak - czy nie ?
    Nie.
    Obowiązuje nowa z utrąconym jednym punktem.
    Taka kaleka bez nogi. I teraz właśnie są efekty.

  • 5. Data: 2005-02-25 22:27:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Feb 2005, witek wrote:

    > + nie.
    > + niekonstytucyjny jest jest punkt zmienionej ustawy i on został "rąbnięty"

    Ok.
    Zauważ że mamy:
    - starą treść ustawy
    - nowelizację
    - punkt wywalony z nowelizacji

    > + > No to obowiązuje STARA treść.
    > + > Tak - czy nie ?
    > + Nie.
    > + Obowiązuje nowa z utrąconym jednym punktem.

    nie...
    Bo *nie ma* NOWEJ ustawy ! Jest NOWELIZACJA... (starej).
    Jeśli TK "odstrzelił" jeden punkt - to zgoda, TEGO punktu
    nie ma. Więc obowiązuje STARA ustawa, znowelizowana nowelizacją
    (nie bić...) BEZ tego punktu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-02-26 02:16:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Jeśli TK "odstrzelił" jeden punkt - to zgoda, TEGO punktu
    > nie ma. Więc obowiązuje STARA ustawa, znowelizowana nowelizacją

    No właśnie to miałem na myśli.
    Stara ustawa znowewlizowana nowalizacja bez jednego punktu.

    I teraz trzeba by popatrzeć dokladnie do nowelizacji i do wyroku TK co
    zostało utrącone.
    Jeżeli TK utrącił punkt w którym jest cała tabelka, to obowiązuje
    tabelka sprzed nowelizacji.

    Jeżeli natomiast te 50% było zdefiniowane w innym miejscu, a tabelka w
    innym. To nowa tabelka niestety zostaje.

  • 7. Data: 2005-02-26 09:49:32
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    > Jeżeli natomiast te 50% było zdefiniowane w innym miejscu, a tabelka w
    > innym. To nowa tabelka niestety zostaje.

    Nawet gdyby tak było, to pozostaje zaskarżyć do TK
    "trzeci szczebel."

    Wprowadzenie w nim górnej granicy 600 000
    było równie niekonstytucyjne.
    **********************

    BAH

  • 8. Data: 2005-02-26 17:21:18
    Od: Mario <n...@o...pl>

    BAH wrote:

    > Nawet gdyby tak było, to pozostaje zaskarżyć do TK
    > "trzeci szczebel."
    >
    > Wprowadzenie w nim górnej granicy 600 000
    > było równie niekonstytucyjne.
    > **********************

    A właśnie że było konstytucyjne. Niekonstytucyjne jest wprowadzanie
    zmian niekorzystnych dla podatnika bez zachowania 30 dniowego vacatio legis.

    A ta zmiana (3. progu w tabelce) była bardzo korzystna.

  • 9. Data: 2005-02-26 17:42:15
    Od: Mario <n...@o...pl>

    witek wrote:

> [...]
    >

    > Jeżeli natomiast te 50% było zdefiniowane w innym miejscu, a tabelka w
    > innym. To nowa tabelka niestety zostaje.

    Tutaj wyrok TK w pełnym brzmieniu

    http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2005/Dz_Ustaw/k_
    48s04.htm

    A tutaj nowelizacja (na niebiesko zakwestionowane przepisy)

    http://podatki.pl/bap1.php/181104c.htm

    Nowelizacja wprowadza nową tabelę (całą ze wszystkimi skalami)
    Wyrok usuwa wiersz tej tabeli z dochodami powyżej 600.000,00 PLN
    Kto jeszcze nie rozumie niech popróbuje w Excelu usuwanie wierszy w tabeli.
    Ech.

  • 10. Data: 2005-02-26 18:16:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mario wrote:

> [...]
    > Wyrok usuwa wiersz tej tabeli z dochodami powyżej 600.000,00 PLN
    > Kto jeszcze nie rozumie niech popróbuje w Excelu usuwanie wierszy w tabeli.

    ----
    TK o r z e k a:

    Art. 9 ustawy z dnia 18 listopada 2004 r. o zmianie ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw
    (Dz. U. Nr 263, poz. 2619) w zakresie, w którym ustala dzień 1 stycznia
    2005 r. jako datę wejścia w życie:
    a) art. 1 pkt 13 powołanej na wstępie ustawy z dnia 18 listopada 2004 r.
    w zakresie, w jakim w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o
    podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176
    ze zm.) wprowadza czwarty szczebel skali podatkowej w brzmieniu "600 000
    - 227 992 zł 48 gr + 50% nadwyżki ponad 600 000 zł",
    ----

    to jeszcze wrzucę art.1 pkt 13, dla jasności

    ------
    13) w art. 27 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

    "1. Podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 28-30, art. 30a-30d oraz
    art. 44 ust. 4, pobiera się od podstawy jego obliczenia według
    następującej skali:

    do 37 024 19 % minus kwota 530 zł 08 gr

    od 37 024 do 74 048 6 504 zł 48 gr + 30 % nadwyżki ponad 37 024 zł

    od 74 048 do 600 000 17 611 zł 68 gr + 40 % nadwyżki ponad 74 048 zł

    ponad 600 000 227 992 zł 48 gr + 50 % nadwyżki ponad 600 000 zł"

    Wygląda na to, że masz rację.

    TK zamiast wyrzucić art. 1 pkt 13 w całości pozostawiając starą tabelkę
    ze starej ustawy bardzo chciał utrącić tylko czwarty wiersz.
    W efekcie art.1 pkt 13 nowelizacji w zakresie w jakim nie dotyczy
    czwartego progu podatkowego jest obowiązujący.
    A tam ewidentnie zostały 3 wiersze wypełnione dokładnie od - do.