    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Date: Tue, 05 Aug 2003 14:20:02 +0200

    Użytkownik Latet napisał:
    > Witam,
    >
    > Moj calkiem prywatny kolega byl mi winny calkiem prywatnie 100 zł.
    > Wlasnie oddał mi tę kasę, przelewem, ale przez pomyłke przelał mi
    > to nie na konto prywatne, ale na firmowe mBiznes (mam 1-os DG, KPiR).
    > Mnie to nie przeszkadza, ale czy moze byc tak, ze jakiś organ, urząd
    > skarbowy,
    > będzie mi kiedys propobwał wmówić, że ten przelew to mój firmowy
    > przychód, ktorego oczywiście nie zaksięgowałem?
    > Jesli tak być moze, to co mam teraz zrobic, aby uniknąć kłopotów?

    moim zdaniem 100zł niezaksięgowanego przychodu to niewiele i raczej jak
    to wylezie to US machnie ręką.
    Ale jeżeli te 19 zł (a może 30 albo nawet 40) nie odprowadzonego podatku
    Cie bardzo gnębi to zawsze możesz przelać ta stówę z powrotem kumplowi i
    opisac "zwrot omyłkowej wpłaty". A potem roliczyc sie z kolega w inny,
    dowolny sposób.
    No chyba że kolega nie będzie skory do współpracy...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl