  • 1. Data: 2006-10-03 21:20:07
    Temat: Czy to jest darowizna?
    Od: somebody <.@...>

    Jeśli tata dokona przelewu na mój rachunek w kwocie np. 150000 PLN, a ja
    za dwa tygodnie tyle samo mu oddam (przelewem), to czy jest to
    traktowane jako darowizna, od której powinnam zapłacić podatek?

  • 2. Data: 2006-10-03 21:28:15
    Temat: Re: Czy to jest darowizna?
    Od: somebody <.@...>

    somebody napisał(a):
    > Jeśli tata dokona przelewu na mój rachunek w kwocie np. 150000 PLN, a ja
    > za dwa tygodnie tyle samo mu oddam (przelewem), to czy jest to
    > traktowane jako darowizna, od której powinnam zapłacić podatek?

    Już nieaktualne, znalazłam odpowiedź.

  • 3. Data: 2006-10-04 02:18:23
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Użytkownik "somebody" <.@...> napisał
    > Już nieaktualne, znalazłam odpowiedź.

    Podziel się tą odpowiedzią, bo i mnie ciekawi
    Jacek

  • 4. Data: 2006-10-04 02:26:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "somebody" <.@...> wrote in message news:efuk63$qa6$1@opal.icpnet.pl...
    > Jeśli tata dokona przelewu na mój rachunek w kwocie np. 150000 PLN, a ja
    > za dwa tygodnie tyle samo mu oddam (przelewem), to czy jest to traktowane
    > jako darowizna, od której powinnam zapłacić podatek?

    Na pewno nie jest to darowizna.
    Co najwyżej może to być pożyczka. na 2%.
    Ale bardziej bym to podstawił pod depozyt. Z tego podatku nie ma. Ale od
    depozytu nieprawidłowego znowu 2% się należy.

  • 5. Data: 2006-10-04 02:26:55
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "somebody" <.@...> wrote in message news:efuklb$qa6$2@opal.icpnet.pl...

    > Już nieaktualne, znalazłam odpowiedź.

    No i co ci wyszło?

  • 6. Data: 2006-10-04 06:12:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    witek wrote:

    > Na pewno nie jest to darowizna.
    > Co najwyżej może to być pożyczka. na 2%.
    > Ale bardziej bym to podstawił pod depozyt. Z tego podatku nie ma. Ale
    > od depozytu nieprawidłowego znowu 2% się należy.

    To ja uzupełnię, że jeśli przelew pieniędzy jest depozytem, to właśnie
    depozytem nieprawidłowym.

  • 7. Data: 2006-10-04 07:43:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Oct 2006, witek wrote:

    > Ale bardziej bym to podstawił pod depozyt. Z tego podatku nie ma. Ale od
    > depozytu nieprawidłowego znowu 2% się należy.

    Hm... a jak oznaczone są pieniądze przy przelewie?
    Zdaje się problem już kiedyś był :), przy niematerialnym obrocie prawami
    nieoznaczonymi jest problem :( (oznaczone to zapis "akcja numer 1542
    firmy 242", nieoznaczone to "5 akcji firmy numer 242", abstrahujac od
    tego czy akcje się nadają na oznaczone :))).
    Przecież te pieniądze mógł "podmienić na inne" bank - a w takim
    przykładzie podatek już się należy, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-10-04 10:16:38
    Od: somebody <.@...>

    Jacek napisał(a):
    > Użytkownik "somebody" <.@...> napisał
    >
    > Podziel się tą odpowiedzią, bo i mnie ciekawi
    > Jacek

    Jak już wspomniano, jest to pożyczka nie darowizna, ale i ona (w takiej
    kwocie) wiąże się z obowiązkiem zapłaty podatku od czynności
    cywilnoprawnych.

    http://www.pit.pl/pages/i/1221.php - czyli art. 9 pkt 10 lit c) ustawy z
    dnia 9 września 2000r. o podatku od czynności cywilnoprawnych.

    Tak czy inaczej - jak zoptymalizować podatkowo taką transakcję, gdyby
    odebranie gotówki zamiast przelewu było niewykonalne?

  • 9. Data: 2006-10-04 13:38:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    somebody wrote:

    > Tak czy inaczej - jak zoptymalizować podatkowo taką transakcję, gdyby
    > odebranie gotówki zamiast przelewu było niewykonalne?

    Podaj rzeczywisty cel tej operacji to może ktoś coś wymyśli.

  • 10. Data: 2006-10-04 16:34:29
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Przecież te pieniądze mógł "podmienić na inne" bank - a w takim
    > przykładzie podatek już się należy, prawda?

    Zapytaj cimoszewicza, on powinien wiedzieć :)