    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy trzeba wpisywac jako kup wszystko ?
    Date: Fri, 31 Jan 2003 20:49:54 +0100

    Użytkownik hADeSik napisał:

    > pewien nie jestem, artykułami też nie walnę (sam wywalam faktury,
    > których nie zaksięgowałem z jakichś powodów) natomiast ostatnio
    > doszedłem do wniosku (na podstawie jakiejś dyskusji), że jednak mogą
    > mnie ukarać (tego, który mi wystawił faktury - coś sprzedał chyba raczej
    > nie) np. za to, iż nie księgując faktur ukrywam dochody (ukryte czyli
    > nie zaksięgowane koszty przyczyniają się do przychodu, którego nie
    > wykazałem, ale pewnie uzyskałem, bo koszty poniosłem i ukryłem je, aby
    > ukryć ten przychód, którego nie wykazałem).

    Oj, popadasz w obłęd :-)

    Prosty przykład - kupuje w makro pieluchy dla dzieciaka. Nie moge tej
    faktury ując w KPiR bo nie jest kosztem (zaznaczam że nie swaidcze usług
    opieki nad dziecmi). Nie moge odliczyc VATu z tego samego powodu.
    Nie moge przeprowadzic operacji wpisania do KPiR a potem przekazania na
    potrzeby własne i wystawienia faktury VAT, bo do tego dana rzecz musi
    byc KUP w momencie zakupu.
    Inaczej US wywali mi ja z KUP ale juz faktury przekazujacej towar na
    własne potrzeby nie ruszy.
    Wpisanie takiej faktury do ksiązki spowoduje że od prywatnych zakupó
    będe musiała zapłacić całkiem firmowy VAT i podatek dochodowy.
    Czysta paranoja.

    Jaka jest za to szansa że US przyjdzie sprawdzac czy mam u siebie ta
    fakturę za pieluchy?

    Pamiętaj że o ile rejestrowanie przychodu to twój obowiązek, o tyle
    rejestrowanie kosztów i odliczanie VAT to przywilej.
    Nie musisz, ale możesz.
    O ile towary i materiały, które potem w róznej postaci sprzedajesz,
    rejestrowac musisz (żeby nie było że kupujesz "na lewo" bez faktury bo
    taniej) to niczego innego ujmowac w kosztach nie musisz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl