  • 1. Data: 2003-01-31 14:49:43
    Temat: Czy trzeba wpisywac jako kup wszystko ?
    Od: 1 <m...@g...pl>

    Poszedlem do sklepu i wystawiono fakture na moja firme czy musze ja
    wpisac do KUP czy moge nie wpisywac ? Np jak mi ja pies zjadl ???

  • 2. Data: 2003-01-31 15:09:18
    Temat: Re: Czy trzeba wpisywac jako kup wszystko ?
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Uzytkownik "1" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci news:3E3A8D07.92593D58@go2.pl...
    > Poszedlem do sklepu i wystawiono fakture na moja firme czy musze ja
    > wpisac do KUP czy moge nie wpisywac ? Np jak mi ja pies zjadl ???

    Nie musisz.Mozesz czesc albo nic.
    Powinienes ja jednak przechowywac na okolicznosc kontroli krzyzowej.
    Jak ci ja zjadl pies albo w inny sposób ulegla dewastacji pros o duplikat.

  • 3. Data: 2003-01-31 18:35:55
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Uzytkownik "1" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Nie musisz.Mozesz czesc albo nic.
    > Powinienes ja jednak przechowywac na okolicznosc kontroli krzyzowej.

    Nie slyszalem jeszcze o takim przypadku kontroli krzyzowej?
    Co taka kontrola ma sprawdzic?

    Karol

  • 4. Data: 2003-01-31 18:56:22
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    -/ w odpowiedzi na list od Karol /-
    > Nie slyszalem jeszcze o takim przypadku kontroli krzyzowej?
    > Co taka kontrola ma sprawdzic?

    wcześniej czy później i na Ciebie przyjdzie kolej ;-)
    porównuje sie dokumenty kontrahentów pod względem zgodności (czyli jak
    Ciebie kontrolują, to sprawdzają również zapisy księgowe Twoich
    kontrahentów i porównują czy u nich są te same dokumenty zaksięgowane co
    u Ciebie).

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 5. Data: 2003-01-31 19:09:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik hADeSik napisał:
> [...]
    > Ciebie kontrolują, to sprawdzają również zapisy księgowe Twoich
    > kontrahentów i porównują czy u nich są te same dokumenty zaksięgowane co

    Chyba jednak nie w tą stronę. Nie mam obowiązku przechowywania
    dokumentów z których nie wywiodłam dla siebie żadnych korzyści
    (odliczenie VAT, KUP).

    I jeżeli sie okaże że ktos ma fakturę sprzedaży na moja firmę a ja jej
    nie mam bo ani to KUP ani odliczenie VATu więc wywaliłam, to co?

    Bo ja od lat wywalam faktury z makro gdzie robie takze prywatne zakupy.
    I co mi zrobią???

    Mowie powaznie - co mi moga za to zrobić?
    I co zrobią Makro? Zakwestionuja sprzedaż? Oddadzą VAT i dochodowy?

    Bardzo jestem ciekawa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-01-31 19:21:37
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###
    > Bo ja od lat wywalam faktury z makro gdzie robie takze prywatne zakupy.
    > I co mi zrobią???
    >
    > Mowie powaznie - co mi moga za to zrobić?
    > I co zrobią Makro? Zakwestionuja sprzedaż? Oddadzą VAT i dochodowy?

    pewien nie jestem, artykułami też nie walnę (sam wywalam faktury,
    których nie zaksięgowałem z jakichś powodów) natomiast ostatnio
    doszedłem do wniosku (na podstawie jakiejś dyskusji), że jednak mogą
    mnie ukarać (tego, który mi wystawił faktury - coś sprzedał chyba raczej
    nie) np. za to, iż nie księgując faktur ukrywam dochody (ukryte czyli
    nie zaksięgowane koszty przyczyniają się do przychodu, którego nie
    wykazałem, ale pewnie uzyskałem, bo koszty poniosłem i ukryłem je, aby
    ukryć ten przychód, którego nie wykazałem).

    to tak w skrócie i z drobnym zamieszaniem, ale chyba przepisowo ;-)

    PS: Przypomina mi sie uzasadnienie odmowy jaką kiedyś dostałem od
    ówczesnego przełożonego: 'gdyż zachodzi podejrzenie, że zaszłoby
    podejrzenie nadużyć...'

  • 7. Data: 2003-01-31 19:22:20
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Mowie powaznie - co mi moga za to zrobić?
    > I co zrobią Makro? Zakwestionuja sprzedaż? Oddadzą VAT i dochodowy?
    >
    > Bardzo jestem ciekawa.

    Powiem szczerze ja tez jestem ciekaw!!!
    A tego, że niektórzy wystawiają LEWE faktury SPRZEDAŻY jestem pewien !
    Po co to robią ????
    Zgadujcie !
    (ja parę przyczyn znam):-(

  • 8. Data: 2003-01-31 19:42:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik berdycz napisał:
> [...]
    >

    > Powiem szczerze ja tez jestem ciekaw!!! A tego, że niektórzy
    > wystawiają LEWE faktury SPRZEDAŻY jestem pewien ! Po co to robią ????

    Ok. Ale nawet gdyby, to za wystawinie lewej faktury niewiele Ci zrobią,
    bo gonia za uszczuplenie dochodów budżetowych a nie ich zawyżenie.

    I tu paranoja - jeżeli udowodnia że faktura zakupu od której odliczyłam
    VAT i dałam w KUP jest "lewa" to mnie każa podatek dopłacą a i sankcję
    dołożą, ale sprzedawcy nic nie zrobią jeżeli fakturę wykazał i podatek
    zapłacił. Bo nie on naraził skarb państwa na straty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-01-31 19:49:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > wykazałem, ale pewnie uzyskałem, bo koszty poniosłem i ukryłem je, aby
    > ukryć ten przychód, którego nie wykazałem).

    Oj, popadasz w obłęd :-)

    Prosty przykład - kupuje w makro pieluchy dla dzieciaka. Nie moge tej
    faktury ując w KPiR bo nie jest kosztem (zaznaczam że nie swaidcze usług
    opieki nad dziecmi). Nie moge odliczyc VATu z tego samego powodu.
    Nie moge przeprowadzic operacji wpisania do KPiR a potem przekazania na
    potrzeby własne i wystawienia faktury VAT, bo do tego dana rzecz musi
    byc KUP w momencie zakupu.
    Inaczej US wywali mi ja z KUP ale juz faktury przekazujacej towar na
    własne potrzeby nie ruszy.
    Wpisanie takiej faktury do ksiązki spowoduje że od prywatnych zakupó
    będe musiała zapłacić całkiem firmowy VAT i podatek dochodowy.
    Czysta paranoja.

    Jaka jest za to szansa że US przyjdzie sprawdzac czy mam u siebie ta
    fakturę za pieluchy?

    Pamiętaj że o ile rejestrowanie przychodu to twój obowiązek, o tyle
    rejestrowanie kosztów i odliczanie VAT to przywilej.
    Nie musisz, ale możesz.
    O ile towary i materiały, które potem w róznej postaci sprzedajesz,
    rejestrowac musisz (żeby nie było że kupujesz "na lewo" bez faktury bo
    taniej) to niczego innego ujmowac w kosztach nie musisz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-01-31 19:59:40
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości

    > to tak w skrócie i z drobnym zamieszaniem, ale chyba przepisowo ;-)

    Jedyny znany mi przypadek opisany w gazetach to dystrybutorka jakichs
    kosmetykow.
    Kupowala od firmy/importera na fakture tak jak kazdy komiwojazer. US w jakis
    sposob wzial ja pod lupe i udowodnil, ze sprzedawala ten towar dalej "na
    lewo". Sprawa trafila do sadu i komiwojazer/ka przerznela z kretesem.

    Ale, zeby Maddy za te pieluchy z Makro ciagali po sadach to juz lekka
    przesada.
    Co innego piekarz, ktory wywala do kosza fakture na kolejne kilka ton maki
    :-)

    Karol