eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy z umową urzyczenia lokalu są związane jakieś koszta? › Re: Czy z umową urzyczenia lokalu są związane jakieś koszta?
  • Data: 2003-05-28 13:15:43
    Temat: Re: Czy z umową urzyczenia lokalu są związane jakieś koszta?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Monika napisał:
    > Tak Maddy, dobrze wiem co to jest uzyczenie i wiem rowniez, ze z definicji
    > uzyczajacy nie ma z tego zadnych korzysci.. Mozliwe, ze w przypadku I grupy
    > podatkowej (rodzice) tego podatku nie ma, natomiast gdy uzyczasz obcej

    I i II grupy i nie mozliwe na pewno nie jest to przychód dla żadnej ze
    stron - polecam lekturę ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    > osobie placisz od tego podatek, jako ze jest to tzw. nieodplatne
    > udostepnienie i jestem tego absolutnie pewna. Od 1 stycznia 2003 roku mozna
    > wybrac zryczaltowana forme. Przykro mi, bo jest to bardzo niekorzystne, ale
    > jednak tak jest.

    Gdzie w ustawie o podatku zryczałtowanym jest slowo "użyczenie" jak
    zrównane z najmem?
    Podatkowi zryczałtowanemu od najmu podlegają *przychody* z najmu,
    podnajmu dzerżawy i innych umów o podobnym charakterze.,
    Umowa użyczenia wyklucza zas w samej swej istocie czerpanie pożytków z
    przedmiotu uzyczenia - a więc wyklucza uzyskanie przychodu.
    Ustawa o podatku zryczałtowanym nie uznaje za przychód nieodpłatnych
    świadczeń po stronie świadczeniodawcy.
    Dotyczy tylko przychodów faktycznych.

    Jeżeli juz mielibysmy traktować ten hipotetyczny a nie uzyskany przychód
    jako przychód opodatkowany, to tylko na zasadach ogólnych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl