eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
  • Data: 2022-07-11 17:56:59
    Temat: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.07.2022 o 16:54, Piotr Gałka pisze:

    > Czy korepetytor (zwolnienie z VAT) uczniowi wystawia fakturę, czy coś
    > innego? Rachunek?

    JAk jest VAT-owcem - to faktura VAT. Jak nie jest - to rachunek.

    > Czy to też będzie podlegało pod ten obowiązkowy rejestr.

    Obawiam się, że rachunek też może podlegać. Ale nie interesowało mnie
    to, więc nie wiem.

    > Z tego wynikało by, że najprościej chyba skorzystać z oferty banków,
    > gdzie zgłaszając JDG dostaje się w pakiecie (z kontem) fakturowanie.
    > Można liczyć, że to ich fakturowanie zajmie się już tym rejestrem.

    Kto wie...

    > To mi nasuwa jeszcze jedno bardzo istotne pytanie:
    > Czy jakby przychody z SPJ rozliczać według skali (to każdy wspólnik
    > deklaruje indywidualnie) to przychody z JDG (korepetycje) można by
    > rozliczać ryczałtem 8.5%.

    Niemożnaby. Jedna działalność (JDG), jedna metoda podatkowa. Mogą się
    mieszać różne metody - ale to z powodów różnych form działalności.
    Np JDG, wynajem nieruchomości, zasiłek chorobowy - każdy może być inaczej.

    Ale w ramach jednej JDG możesz stosować jedną metodę podatkową.

    > No bo rozumiem, że przeszkodą jest wybranie rozliczenia liniowego a nie
    > fakt prowadzenia działalności w formie SPJ.

    j.w. - jest. Już ci to na początku pisałem - że jeśli korki chcesz mieć
    na ryczałt, to i SpJ na ryczałt. A co za tym idzie - wszyscy wspólnicy
    muszą przejść na ryczałt.

    > Jeśli przy skali można tu ryczałt to dochodzę do chyba trudnego pytania:
    > Jak to zrobić zgłaszając JDG w trakcie roku, gdy już poszła do US
    > deklaracja o liniowym (automatycznie przepisywana na następny rok).

    MAsz problem z głowy, bo warunki masz podane wyżej.

    W obecnej sytuacji możesz tylko przejść na skalę albo zostać na liniowym.

    --
    Pete