eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Date: Tue, 12 Jul 2022 14:05:55 +0200
    <ta6c83$2pe$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62c93d7e$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahdiq$mre$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cc484c$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahqsh$v2l$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cc894b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2022-07-11 o 22:34, Pete pisze:

    > Oddzielne źródło przychodu, działalność jedna.

    Wiem, że temat już się przewijał, ale nowe skojarzenie po przetrawieniu
    informacji, że to jedna działalność.
    Czy jak SPJ jest VAT-owcem to JDG na pewno może nie być VAT-owcem.
    Skoro to jedna działalność..

    Chyba, że kwestia bycia VAT-owcem nie jest związana z działalnością
    tylko ze źródłem przychodów.
    Czyli trzeba mówić, że źródło przychodów jest VAT-owcem a o działalności
    nie można tak powiedzieć bo ona może zawierać zarówno źródła o-VAT-owane
    jak i nie o-VAT-ownane.

    Sedno zagadnienia - zgłaszając JDG w takiej sytuacji można określić
    (zakładam, że jest tam gdzieś ptaszek do postawienia lub nie) jako
    zwolnione z VAT?

    > Dlaczego miałoby być inaczej? Wszak to jedna działalność. Wydaje mi się,
    > że to już wcześniej pisałem.

    W tym fragmencie już nie pytam tylko próbuję tłumaczyć zawiłe podłoża
    mojego rozumowania:
    Skoro to jest oczywiste bo to jest jedna działalność to po co napisali,
    że jak się wybierze liniowo to dotyczy to wszystkiego. Skoro
    podkreślili, że wybranie liniowego dotyczy wszystkiego, a nie napisali,
    że decyzja (skala/linowy) dotyczy wszystkiego to może sugerować, że z
    wybraniem skali jest jednak jakoś inaczej niż z wybraniem liniowego.

    Ot takie dywagacje związane z moją naturą że z tekstu wyczytuję tylko to
    co jest napisane i prawie automatycznie (nieomal podświadomie) szukam
    wszelkich niedopowiedzeń jako potencjalnych luk.

    Pierwsze moje zetknięcie z normami w 2002 roku było takie że od razu
    napisałem do PKN, że w normie (pierwszej jaką w życiu czytałem) jest byk
    bo treść jest dla mnie sprzeczna z logiką. Odpowiedź dostałem tego
    samego dnia - że było sprawdzane przez wielu ekspertów więc nie może być
    źle. Ale w załączeniu dostałem oryginał tego fragmentu. No to już mogłem
    dokładnie napisać co źle przetłumaczyli i zrobił się bezsens.
    Tym razem odpowiedź dostałem po 2 tygodniach, a po jakimś czasie normę
    poprawili.

    > Nie znam się na emeryturach, ale czy przypadkiem nie ulega zawieszeniu
    > jeśli emeryt dorabia na boku?

    To dotyczy tylko emerytur przyznanych przed osiągnięciem wieku
    emerytalnego (pomostowych ?) i są wtedy jakieś limity ile emeryt może
    dorobić nie tracąc prawa do emerytury. Szczegółów nie znam bo nie
    ćwiczymy tego przypadku.

    > Nie mój temat, ale czy nie jest już tak od tego roku?

    Ja wiem tyle. Tak miało być od tego roku, ale gdzieś widziałem
    informację, że odroczyli tę zmianę o rok. Odroczyli w ten sposób, że jak
    ktoś w tym roku zaczyna to już musi ryczałtem, a jak ktoś kontynuuje i
    rozliczał według skali to może nadal według skali. Ale już od 2023
    podobno z automatu przejcie na ryczałt.
    Uwierzyłem tej informacji (bo nie mam siły wszystkiego sprawdzać -
    przecież ludzie kiedyś muszą pracować, aby na ten burdel ładem zwany
    ktoś zarabiał) i przestałem wpłacać zaliczki od najmu.
    Rozumiem, że w przyszłym roku nie będę musiał zgłaszać, że zmieniam
    formę rozliczenia na ryczałt tylko po prostu muszę to zmienić.
    Jeszcze nie wiem jak w praktyce się taki ryczałt rozlicza - będę szukał
    pod koniec roku.

    > KPIR przy paru fakturach na krzyż nie jest skomplikowana. Pytanie ile
    > mBank każe sobie płacić za KPiR.

    Jakieś 2 miesiące temu zapłaciłem (jak co miesiąc) ZUS z prywatnego
    konta w mBanku. Skutkiem był natychmiastowy telefon z mBanku i dałem się
    naciągnąć na porozmawianie o ofercie dla JDG.
    To była jakaś promocja, która już się skończyła. Teraz jest następna -
    pewnie trochę inna.
    Wtedy było jakoś tak, że przez miesiąc ma się wszystko za darmo, a potem
    trzeba wybrać. Samo konto wieczyście gratis, jeśli z niego płaci się
    ZUS. Były 3 poziomy wsparcia (10zł, 30zł, (?? może 50)zł). W tym
    ostatnim to były jakieś analizy całej działalności więc pewnie KPiR
    mogło być w tych 30zł/miesiąc.

    > Szybko biegnij na zachód :)

    Bedzie dłuższa, ale w roku będzie ich mniej.
    To może lepiej na biegun :)
    P.G.