eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zawsze trzeba wprowadzac do rejestru wyposazenia. lub srodkwo trwalych ? › Re: Czy zawsze trzeba wprowadzac do rejestru wyposazenia. lub srodkwo trwalych ?
    From: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy zawsze trzeba wprowadzac do rejestru wyposazenia. lub srodkwo
    trwalych ?
    Date: Thu, 09 Dec 2004 15:20:35 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@host67.milicz.jarsat.pl

    Patryk napisał(a):
    > Witam
    > Czy przy dzialalnosci rozliczanej jesli chodzi o dochodowy na zasadzie
    > ryczaltu i dodatkowo rowniez rozliczajac VAT trzeba zakupione urzadzenie
    > spelniajace warunki "bycia srodkiem trwalym" trzeba wprowadzac je do
    > ewidencji srodkow trwalych ? A co z wyposazeniem ? Chodzi o to ze przy takim
    > zalozeniu nie bede nic amortyzowal bo to jest ryczalt i nie ma po co.
    > Natomiast jesli moglbym to zaksiegowac jako calosc, byla by mozliwosc
    > odzyskania VAT-u. Z tego co wiem to przy srodkach trwalych tez mozna jakos
> [...]
    W ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne
    jest:

    Art. 15. (49) 1. (50) Podatnicy oraz spółki, których wspólnicy są
    opodatkowani w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, są
    obowiązani posiadać i przechowywać dowody zakupu towarów, prowadzić
    wykaz środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    ewidencję wyposażenia oraz, odrębnie za każdy rok podatkowy, ewidencję
    przychodów, zwaną dalej "ewidencją", z zastrzeżeniem ust. 3.

    Art. 16. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w
    drodze rozporządzenia:
    2) sposób prowadzenia wykazu środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, o którym mowa w art. 15 ust. 1,

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl