eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zawsze trzeba wprowadzac do rejestru wyposazenia. lub srodkwo trwalych ? › Re: Czy zawsze trzeba wprowadzac do rejestru wyposazenia. lub srodkwo trwalych ?
    From: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy zawsze trzeba wprowadzac do rejestru wyposazenia. lub srodkwo
    trwalych ?
    Date: Thu, 09 Dec 2004 19:08:38 +0100

    > Ta ustawa mnie nie obowiazuje. Chodzi mi o dzialy specjalne produkcji rolnej
    > dla ktorych dochod wyliczany jest na podstawie szcunkowych rocznych dochodow
    > oglaszanyhc przez ministra. Inaczej mowiaz minister zarzadzil iz np.
    > zarabiam 1000 zl rocznie z tej dziallanosci. Nie prowadze ksiag przychodow i
    > rozchodow, a jedynie ksiegi VAT-u. W tym momencie nie mam po co amortyzowac
    > srodka trwalego. Oplaca mi sie jedynie uwzglednic go w ewidencji VAT w celu
    > odliczenia tego VAT-u. Moge tak zrobic ?

    AFAIK nawet ryczałtowcy muszą prowadzić ewidencję ŚT czy wyposażenia, a
    także przeliczać amortyzację, mimo że nie mogą sobie odliczyć jej od
    przychodów. Chyba nie istnieje przepis który by ich z tego zwalniał
    podmiotowo.
    BTW, wyposażenie to też środek trwały tylko o wartości poniżej 3.500 zł,
    a EW należy prowadzić dla wyposażenia o wartości pow. 1.000 zł.

    > Inne pytanie - czy wyposazenie tez sie amortyzuje ?

    Oczywiście. Wyposażenie możesz amortyzować tak jak każdy inny ŚT
    (stawkami) lub zamortyzować w całości, odpisem jednorazowym, (czyt.
    wrzucić całość w koszty w jednym miesiącu).

    ---------
    Jacek (Alter Native)