eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku? › Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
  • Data: 2007-12-22 10:17:39
    Temat: Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Dec 2007, s...@a...pl wrote:

> [...]

    W Ordynacji.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    Art. 11
    Rokiem podatkowym jest rok kalendarzowy, chyba że ustawa podatkowa
    stanowi inaczej.
    ---

    > Gdy jakieś słowo nie jest zdefiniowane, obowiazuje zazwyczaj w wyrokach NSA
    > wyładnia słownikowa.

    Akurat tu nie ma zastosowania :)

    Dla jasności: co do tezy o składaniu korekty, to sam miałem chęć
    poprotestować wobec takiego rozwiązania (znaczy na przypadki losowe
    pomimo CELOWEJ czynności podatnika, który umyślnie złożył deklarację
    przed terminem, wiedząc że istnieje możliwość zajścia zdarzeń które
    wpłyną na jej nierzetelność), ale w tejże Ordynacji sprawdziłem (polecam):
    przepis nie uzależnia prawa do złożenia deklaracji od dobrej woli,
    działania w błędzie czy czegokolwiek.
    Inaczej mówiąc, mimo że podatnik świadomie złożył deklarację która
    NIE obejmowała całego okresu (skoro okres nie upłynął w dniu złożenia),
    prawo do korekty zachowa.
    Pytanie czy "oryginalna" deklaracja będzie prawidłowa, to już trudniejsze
    pytanie. Ale podważaniem "prawidłowości korekty" podważyć się (chyba) nie
    da :)

    pzdr, Gotfryd