eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zwolnienie z VAT miało by zastosowanie w tej sytuacji? › Re: Czy zwolnienie z VAT miało by zastosowanie w tej sytuacji?
    From: Arsen99 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy zwolnienie z VAT miało by zastosowanie w tej sytuacji?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 08:14:50 -0800 (PST)

    > A co za roznica? I jedne i drugie sa zwolnione.
    > Najlepiej najpierw wystosuj pismo do GUS-u - z opisem stanu faktycznego i
    > zapytaniem, a potem do swojego naczelnika.
    >
    > Co do problemow - gdybys odprowadzal te 22% VAT-u to pewnie, by Ci glowy nie
    > urwali (poza tym, ze sam bys siebie okradal). Natomiast, gdybys sobie chcial
    > odliczyc VAT od zakupow , to pewnie przy kontroli by powiedzieli "tak se
    > neda, Pane Havranek" - usluga zwolniona, odliczenie nie przysluguje...
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Aaa no tak, zapomniałem oczywiscie dodać, że jestem już na zasadach
    ogólnych i prowadzę sprzedaż opodatkowaną 22% vatem, dlatego
    rzeczywiście miałbym z czego odliczać. Ale czy dobrze rozumuję, jeżeli
    sprzedaż z tamtej strony była by rzeczywiście zwolniona z vat, to
    musiał bym wprowadzić proporcję i odliczać vat proporcjonalnie?
    Szczerze powiedziawszy jak kiedyś czytałem o tej proporcji było to
    dość trudne i łatwo było zrobić błąd, wolał bym jednak tego uniknąć...
    Stąd moje dociekania czy to podchodzi pod zwolnienie czy nie...