  • 1. Data: 2009-02-06 16:04:25
    Temat: Czy zwolnienie z VAT miało by zastosowanie w tej sytuacji?
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    Witam

    Mam trochę dylemat, gdyż nie jestem pewny czy w opisanej poniżej
    sytuacji powinienem sprzedaz klasyfikować jako zwolnioną czy też
    normalnie liczyc 22% vatu.

    Jest to strona internetowa, przez którą można kupić rozwiązania
    różnych zadań szkolnych, można zamówić odpowiedzi do nurtujących
    pytań, można ściągnąć rozwiązania problemów itd. Strona dotyczy
    oczywiście edukacji a ta znajduje się wśród usług zwolnionych z
    podatku vat w załączniku 4. Czy jednak taką stronę można potraktować
    tak jak korepetycję i nauczanie? Czy też jako - po prostu usługi
    edukacyjne. Strona zawiera materiały z zakresu od podstawowego do
    wyższego...

    Czy miałbym duże problemy jeżeli jednak płacił bym 22% vatu ? W sumie
    to na korzyść urzędu...

    pozdrawiam i dzięki za sugestie...

  • 2. Data: 2009-02-06 16:08:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arsen99" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    podatku vat w załączniku 4. Czy jednak taką stronę można potraktować
    tak jak korepetycję i nauczanie? Czy też jako - po prostu usługi
    edukacyjne. Strona zawiera materiały z zakresu od podstawowego do

    A co za roznica? I jedne i drugie sa zwolnione.
    Najlepiej najpierw wystosuj pismo do GUS-u - z opisem stanu faktycznego i
    zapytaniem, a potem do swojego naczelnika.

    Co do problemow - gdybys odprowadzal te 22% VAT-u to pewnie, by Ci glowy nie
    urwali (poza tym, ze sam bys siebie okradal). Natomiast, gdybys sobie chcial
    odliczyc VAT od zakupow , to pewnie przy kontroli by powiedzieli "tak se
    neda, Pane Havranek" - usluga zwolniona, odliczenie nie przysluguje...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-06 16:14:50
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

> [...]
    > odliczyc VAT od zakupow , to pewnie przy kontroli by powiedzieli "tak se
    > neda, Pane Havranek" - usluga zwolniona, odliczenie nie przysluguje...

    Aaa no tak, zapomniałem oczywiscie dodać, że jestem już na zasadach
    ogólnych i prowadzę sprzedaż opodatkowaną 22% vatem, dlatego
    rzeczywiście miałbym z czego odliczać. Ale czy dobrze rozumuję, jeżeli
    sprzedaż z tamtej strony była by rzeczywiście zwolniona z vat, to
    musiał bym wprowadzić proporcję i odliczać vat proporcjonalnie?
    Szczerze powiedziawszy jak kiedyś czytałem o tej proporcji było to
    dość trudne i łatwo było zrobić błąd, wolał bym jednak tego uniknąć...
    Stąd moje dociekania czy to podchodzi pod zwolnienie czy nie...

  • 4. Data: 2009-02-06 16:17:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arsen99" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    dość trudne i łatwo było zrobić błąd, wolał bym jednak tego uniknąć...
    Stąd moje dociekania czy to podchodzi pod zwolnienie czy nie...

    Przejrzyj sobie orzeczenia. Nawet szkolenia dl aoperatorow dzwigow
    przechodzily jako zwolnione uslugi edukacyjne, a nawet uslugi szkolnej
    stolowki i uczelnianego baru (poza jedna tylko pechowa szkola, co to sie
    odwolywala - nawet racje jej przyznali - a i tak za stolowke VAT
    przysolili).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-06 16:19:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    >Aaa no tak, zapomniałem oczywiscie dodać, że jestem już na zasadach
    ogólnych i prowadzę sprzedaż opodatkowaną 22% vatem, dlatego

    Ano wlasnie - czyli w zasadzie, jak sie nie obrocisz, dupa zawsze z tylu :)
    Potraktujesz jako odpodatkowane - a US, ze zwolnione, dupna Cie na VAT
    naliczonym.
    Zrobisz odwrotnie - na naleznym :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-06 16:22:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

[...]

    AFAIR tow przypadku tych kosztow, co do ktorych nei da sie ustalic zwiazku.
    Np. jesl;i te strone masz na jakiejs domenie to calosc VATu z tej domeny
    bylaby do wrzucenia w koszty, bez prawa do odliczenia.
    Z kolei jesli w tamtej dzialanosci masz jakies wydatki, ktore nie maja
    powiazania ze sprzedaza uslug edukacyjnych - np. towary, ktorymi nahdlujesz,
    faktura za lokal, ktory nei ma nic wspolnego z ta strona, to odliczasz z
    tamtych wydatkow caly VAT - niech mnie ktos poprawi, jesli bredze :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-06 16:41:21
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

> [...]
    > faktura za lokal, ktory nei ma nic wspolnego z ta strona, to odliczasz z
    > tamtych wydatkow caly VAT - niech mnie ktos poprawi, jesli bredze :)

    Czyli sugerujesz że podzielić koszty, i koszty związane ze stroną na
    której sprzedaż jest zwolniona wrzucać brutto w koszty, nie odliczać
    vat, a koszty związane z inną sprzedażną opodatkowaną rozliczać dalej
    po staremu.

    tak te dwie rzeczy są zgoła inne i niezależne od siebie.

    Szkoda że gier komputerowych online nie można potraktować jako
    edukacyjne, i tam nie liczyć vatu...