    From: "Jacek" <c...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - Ryczałt
    Date: Thu, 20 Mar 2003 20:08:20 +0100

    Przemek chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Chciałbym uruchomić jednoosobową DG i rozliczać się w formie ryczałtu
    od
    > sprzedaży ewidencjonowanej.

    Najpierw sprawdź czy twoja działalność może być opodatkowana ryczałtem

    > działalności gospodarczej. Czyli jeżeli zrobię obrót np. 40.000 zł
    tylko
    > dla firm
    > nie będe miał obowiązku posiadania tej maszynerii ?

    Tak

    > - VAT...jest moim koszmarem. Z tego co znalazłem w sieci jeżeli nie
    > przekrocze około
    > 10.000 Euro w skali roku nie będe VAT-owcem ?

    Możesz nie być ,chyba że masz chęć.

    > Jak to jest z tym VAT-em ? Czy rzeczywiście jest się czego bać ?

    Nie bój żaby.

    > Najbardziej przerażają
    > mnie papierki i wizyty urzędników o kontrolach nie wspomnę.

    Może jakieś fajne kobietki Cię będą odwiedzać.

    Kosztów nie
    > mam praktycznie
    > żadnych więc nie ma co odpisywać. Co jednak zrobic jak przekroczę
    > 10.000E ?

    Najpierw życzę Ci abyś przekroczył,a znajdziesz się wsród Vatmanów

    > Będe VAT-owcem na ryczałcie ?

    A myślisz że nie można?

    Jak to wtedy wygląda i co się zmienia ?

    Dochodzi VAT,reszta bez zmian.

    > - Czy ciężko jest samemu rozliczać się i prowadzić całą dokumentację ?

    Jak się trochę pouczysz to nie jest to trudne,a biorąc po uwagę że nie
    będziesz miał kosztów to jest to wręcz dziecinnie łatwe.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!