  • 1. Data: 2003-03-19 22:33:07
    Temat: DG - Ryczałt
    Od: "Przemek" <a...@g...pl>

    Chciałbym uruchomić jednoosobową DG i rozliczać się w formie ryczałtu od
    sprzedaży ewidencjonowanej.
    Rozumiem że temat ten poruszany był wielokrotnie jednak prosił bym o
    sprawdzenie
    poniższych danych które wyszukałem w archiwum grupy i stronach WWW :

    - Kasa fiskalna : od około 20.000 w skali roku ze sprzedaży i usług dla osób
    fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej. Czyli jeżeli zrobię obrót np. 40.000 zł tylko
    dla firm
    nie będe miał obowiązku posiadania tej maszynerii ?

    - VAT...jest moim koszmarem. Z tego co znalazłem w sieci jeżeli nie
    przekrocze około
    10.000 Euro w skali roku nie będe VAT-owcem ?
    Jak to jest z tym VAT-em ? Czy rzeczywiście jest się czego bać ?
    Najbardziej przerażają
    mnie papierki i wizyty urzędników o kontrolach nie wspomnę. Kosztów nie
    mam praktycznie
    żadnych więc nie ma co odpisywać. Co jednak zrobic jak przekroczę 10.000E
    ?
    Będe VAT-owcem na ryczałcie ? Jak to wtedy wygląda i co się zmienia ?
    - Czy ciężko jest samemu rozliczać się i prowadzić całą dokumentację ?
    Miejscowe biuro rachunkowe zaśpiewało mi 170 zł...tak troszkę sporo jak mi
    się wydaje...

  • 2. Data: 2003-03-20 19:08:20
    Temat: Re: DG - Ryczałt
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Przemek chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Chciałbym uruchomić jednoosobową DG i rozliczać się w formie ryczałtu
    od
    > sprzedaży ewidencjonowanej.

    Najpierw sprawdź czy twoja działalność może być opodatkowana ryczałtem

    > działalności gospodarczej. Czyli jeżeli zrobię obrót np. 40.000 zł
    tylko
    > dla firm
    > nie będe miał obowiązku posiadania tej maszynerii ?

    Tak

    > - VAT...jest moim koszmarem. Z tego co znalazłem w sieci jeżeli nie
    > przekrocze około
    > 10.000 Euro w skali roku nie będe VAT-owcem ?

    Możesz nie być ,chyba że masz chęć.

    > Jak to jest z tym VAT-em ? Czy rzeczywiście jest się czego bać ?

    Nie bój żaby.

    > Najbardziej przerażają
    > mnie papierki i wizyty urzędników o kontrolach nie wspomnę.

    Może jakieś fajne kobietki Cię będą odwiedzać.

    Kosztów nie
    > mam praktycznie
    > żadnych więc nie ma co odpisywać. Co jednak zrobic jak przekroczę
    > 10.000E ?

    Najpierw życzę Ci abyś przekroczył,a znajdziesz się wsród Vatmanów

    > Będe VAT-owcem na ryczałcie ?

    A myślisz że nie można?

    Jak to wtedy wygląda i co się zmienia ?

    Dochodzi VAT,reszta bez zmian.

    > - Czy ciężko jest samemu rozliczać się i prowadzić całą dokumentację ?

    Jak się trochę pouczysz to nie jest to trudne,a biorąc po uwagę że nie
    będziesz miał kosztów to jest to wręcz dziecinnie łatwe.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!