  • Data: 2003-01-24 23:32:20
    Temat: Re: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Jan 2003, Tristan Alder wrote:

    >+ Użytkownik Maddy napisał:
    [...]
    >+ No to ja już nic nie rozumiem :-(
    >+ Czyli co? W tym miesiącu wystawiłem FV na archiwizację dla pewnego biura
    >+ nomen omen rachunkowego... W grudniu sprzedałem im komputer, a jeszcze
    >+ kiedy indziej wystawiłem inną FV. Czyli co? Miałem wypisywać UZ na
    >+ archiwizację? W tym momencie żaden właściciel firmy nie mógłby nic
    >+ osobiscie wykonać w ramach swojej firmy, jeżeli to czynność nie dla
    >+ ludności. Przecież na tej zasadzie to WASZ pomysł, żeby NA TO SAMO
    >+ świadczyć usługi dla ludności też NIC NIE ROZWIĄZUJE,

    Szanowny hrabio, po pierwsze nas przeceniasz (rzuciwszy okiem
    na infor znalazłbyś komentarz doradcy starszy niż nasze utwory
    chronione prawem autorskim ;), a pewnie grupa 'wtedy' też co
    nieco dumała nad problemem [googlem go !]), po drugie nie
    przypominam sobie żeby ktoś podawał przepis na *wszystkie*
    problemy. Są przypadki że prosto i nieskomplikowanie problem
    rozwiązuje osoba fizyczna zatrudniona na umowę o pracę lub
    umowę świadczoną osobiście...
    I nieprawdą jest, jakoby "właściciel nie mógł *nic* zrobić",
    bo zapis "jeśli jednocześnie *nie świadczy...dla ludności*
    mówi że jeśli "ludziom i firmom" - to to jest DG. Ale *również*
    jeśli raz czy drugi zamiast siebie pośle zatrudnionego - to IMHO
    literę prawa wypełni :)
    [...]
    >+ tropem, można powiedzieć, że możesz mieć DG i świadczyć usługę drapania
    >+ po dupie OF w ramach DG, a jak drapiesz prezesa jakiegoś
    >+ przedsiębiorstwa, to już na UoD lub UZ (w zależności od charakteru
    >+ drapania)...

    A to zależy, bo to może jeszcze być umowa agencyjna ;), zajrzyj do KC ;>
    (agencja *nie jest* umową "osobistą").

    >+ To jest tak kosmiczna bzdura, że chyba nikt przy zdrowych zmysłach by
    >+ nie wymyślił...

    Oczywiście :)
    Ale wygląda mi na to że byli tacy co *bez myślenia* zapisali :>
    Tobie się zdaje że przy pracy trzeba myśleć ;) ? - optymista[1] :)

    Druga możliwość - że to było "drugie dno"...

    A najprawdopodobniejsze - to (sądząc z sumy komentarzy) wypadkowa
    powyższych: "ktoś" chciał 'ubić' menadżerów, powprowadzał *kilka*
    przepisów utrudniających im życie (m.in. limitowanie KUP) - a nie
    zauważył że *przy okazji* odstrzeliwuje kilka megasztuk DG... :]
    Sądzisz że w trakcie wprowadzania do prawa zmian tyczacych
    mojego ulubionego przykładu "samochodu z kratką" wszyscy mieli
    jasność że to pułapka ?? I że MF wycofa się rakiem, bo US wygrał
    nieopatrznie przed sądem ?

    pzdr, Gotfryd

    [1] Wydedukuj z KC i KP wymagania, a się przekonasz. Mi
    wychodzi że:

    umowa | wymaga
    ----------+-----------------------------------------
    ----
    o dzieło oddania w terminie poprawnie zrobionego dzieła.
    zlecenia staranności; nieudany efekt o niczym nie świadczy !
    o pracę przychodzenia do pracy; staranność i wynik są
    zmartwieniem pracodawcy.

    ZASTRZEŻENIE: nie ponoszę odpowiedzialności za próby konsekwentnego
    wdrożenia ww., bezwzględnie obowiązujących w .pl zapisów do praktyki.
    Sam TK udowodnił że bezprawne prawo może obowiązywać (czas jakiś),
    więc bezprawna utrata pracy lub zlecenia skutkiem powołania
    się na KP lub KC jest możliwa i może wywołać skutki prawne :]