  • 1. Data: 2003-01-23 08:12:53
    Temat: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    W dzisiejszej wyborczej

    http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1285979.html

    Najbardziej spodobal mi sie fragment:

    "Zmianę przepisów przeoczyła też większość doradców podatkowych. Przyznają
    jednak, że "coś jest na rzeczy". - Mamy bardzo duży problem - mówi Marcin
    Ciemniewski, doradca z firmy Ernst&Young."

    M.

    --
    Stirlitz zobaczył jak banda wyrostków pompuje kota benzyną.
    Kot wyrwał się, przebiegł kilka metrów i upadł.

  • 2. Data: 2003-01-23 08:34:07
    Temat: Re: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednak, że "coś jest na rzeczy". - Mamy bardzo duży problem - mówi Marcin
    > Ciemniewski, doradca z firmy Ernst&Young."

    A mnie najbardziej zaniepokoil fragment:

    "Oczywiście powinien coś rzeczywiście robić dla niemieckiej spółki,
    inaczej fiskus może mu udowodnić, że faktura jest "pusta" i wystawiona
    wyłącznie w celu obejścia prawa."

    W jaki sposob fiskus udowadnia, ze faktura za usluge jest "pusta"?
    Ale mam na mysli konkretnie - fakurę wystawioną nie innej firmie,
    tylko osobie prywatnej. Na fakturze jest jej nazwisko, adres i podpis,
    nie ma NIP-u.

    Podobno US nie moze kontrolowac takich prywatnych uslugobiorcow,
    nie prowadzacych zadnej DG.

    W moim przypadku sa to "uslugi koimpterowe - konfiguracja systemu",
    na wszelki wypadek wybieram wiec znajomych majacych komputery *-)

    Dzieki,

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 3. Data: 2003-01-23 08:37:38
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    zwiększy się tylko handel kosztami ;)

    Piotr
    freeware http://pk.inet.pl/brv.htm

  • 4. Data: 2003-01-23 09:09:30
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote in message
    > W dzisiejszej wyborczej
    >
    > http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1285979.html

    Ale jaki artykul 5a ?? Gdzie on jest bo nijak go nie moge znalezc..

    Rafal

  • 5. Data: 2003-01-23 09:16:59
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    "Rafal K" <y...@p...onet.pl> wrote in message

    > "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote in message

    > Ale jaki artykul 5a ?? Gdzie on jest bo nijak go nie moge znalezc..

    OK- znalazlem. Rzeczpospolita nie uwzglednila tego podpunktu.
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2002/p
    df0121.html#5

  • 6. Data: 2003-01-23 11:01:31
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    A co w sytuacji gdy ja mam firme i kolega ma firme, ja wystawiam faktury
    roznym innym firmom on jednej, teraz ja zatrudniam jego na np. 1/4 etatu i
    ja biore zlecenia od jego firmy (on je nadal wykonuje jako moj pracownik).
    Czy to jest dobre rozwiazanie? Nawet zaoszczedza sie na ZUSie.

  • 7. Data: 2003-01-23 11:07:38
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Enope wrote:

> [...]
    > 1/4 etatu i ja biore zlecenia od jego firmy (on je nadal wykonuje jako
    > moj pracownik). Czy to jest dobre rozwiazanie? Nawet zaoszczedza sie

    Masz wszystkie problemy związane z zatrudnieniem pracownika: rejestry
    wynagrodzeń, urlopy, chorobowe, ZUS-y, PIT-y, Inspekcję Pracy, etc.
    Ale od strony działalności gospodarczej wszystko jest OK. Tylko warunek
    kolega musi wykonywać prace wchodzące bezpośrednio w zakres prac firmy
    - to nie może być np księgowy, lub kierowca

  • 8. Data: 2003-01-23 11:09:35
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Jureq wrote:

> [...]

    I jesczcze uzupełnienie na ZUSie zyskasz gdy jego penja będzie >= 800 zł
    Jeśli nie to tracisz

  • 9. Data: 2003-01-23 11:37:48
    Od: "Monika_O" <m...@r...pl>

    OK- znalazlem. Rzeczpospolita nie uwzglednila tego podpunktu.
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2002/p
    df0121.html#5

    Strasznie przepraszam, ale ni jak nie wiem jak to 5a znaleźć.
    Coś na oczy mi się rzuciło?
    Proszę o pomoc.
    :-)
    Monika _O

  • 10. Data: 2003-01-23 11:45:12
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI2003/updf2003/updf
    1.html

    Art. 5a. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    6) pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność
    gospodarczą w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej, z wyjątkiem
    działalności, o której mowa w art. 13.

    a art. 13. to m. in.:
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której
    mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:
    8) przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    a) osoby prawnej, jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości
    prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli podatnik wykonuje te usługi
    wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego samego rodzaju usług nie
    wykonuje na rzecz ludności,
    9) przychody z tytułu osobiście wykonywanej działalności na podstawie
    kontraktu menedżerskiego lub umów o podobnym charakterze.

    --
    bromden[at]gazeta.pl