    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a firma
    Date: 23 Mar 2005 15:19:42 +0100

    > Witam!
    >
    > Chce zalozyc dzialalnosc uslugowa - uslugi komputerowe (w tym i
    programistyczne)
    > Chodzi mi o roznice pomiedzy DG, a "prawdziwa firma" :)
    > Czy moze mi ktos powiedziec jakie sa roznice pom tymi 2 typami dzialalnosci ?
    > BO dlaczego powstalo cos takiego jak DG ?
    Jednoosobowa DG na podstawie wpisu do EDG to też prawdziwa firma.
    Spółki prawa cywilnego i handlowego zasadniczo różnią się od DG zakresem
    ponoszonej odpowiedzialnośi i dość dużym kapitałem , który trzeba wnieść w
    pieniądzu i aporcie.
    > Co mi sie lepiej oplaca ?
    > Na poczatku bedzie to 2-5 fakturek miesiecznie. Nie zamierzam wynajmowac
    lokalu,
    Zdecydowanie mniej kosztowne jest prowadznie DG.
    > ani odliczac kosztow za cokolwiek.
    > I ostatnie pytanko - ile to nie bedzie kosztowalo miesiecznie - taka
    > dzialalnosc. 650 zus, powiedzmy 100 ksiegowa i...?
    Założenie działalności ; wpis 100,00 , zgłoszenie VATR -150,00,założenie
    konta ?,pieczątka 75,00, zmiana przeznaczenia części lokalu w którym zapewne
    mieszkasz na DG (zmiana wymiaru podatku od nieruchomości od zadeklarowanej
    powierzchni - według uchwały rady gminy - przez cały okres prowadzenia DG)

    Dalej pytasz czy Ci się opłaca przy kwocie 2500,00 brutto

    znaczy netto 2049,18
    - ZUS 502,56
    - księgowa 100,00
    -inne 100,00
    zostaje 1346,62
    -podatek po potrąceniu składki na NFZ 114,70 ( wariant podatku liniowego)

    zostaje 1232,00 + coś co urwiesz z VAT-u.

    Jeżeli wybierzesz PDOF na zasadach ogólnych - przez pierwsze trzy miesiące nie
    zapłacisz podatku .

    Pzdr-Kriss