    From: "BAH" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a firma (wg KC)
    Date: Thu, 24 Mar 2005 13:02:25 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@host-ip58-233.crowley.pl

    Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1039572918.20050322190551@poczta.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Chce zalozyc dzialalnosc uslugowa - uslugi komputerowe (w tym i
    programistyczne)
    > Chodzi mi o roznice pomiedzy DG, a "prawdziwa firma" :)

    Oznaczenie przedsiębiorcy
    Pod pojęciem oznaczenia przedsiębiorcy rozumiemy, zgodnie z definicją art. 4
    pkt.7 ustawy .
    w przypadku osoby fizycznej jej imię i nazwisko
    oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność.

    Przedsiębiorca będący osoba fizyczną nie może występować pod samą nazwą.
    Może natomiast występować pod samym imieniem i nazwiskiem.

    Zmiana do kodeksu cywilnego, wprowadzona ustawa z dnia 14 lutego 2003 r., a
    obowiązująca od
    25 września 2003 r. (Dz.U. Nr 49, poz. 408) wprowadzi3a pojecie firmy
    również dla przedsiębiorcy
    Będącego osobą fizyczną.
    Zgodnie z art. 43 ze zm. 4 k.c.
    Firmą osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą jest jej imię i nazwisko.
    Przedsiębiorca może jednak wprowadzić do firmy
    pseudonim lub określenie wskazujące na przedmiot działalności
    przedsiębiorcy,
    miejsce jej prowadzenia oraz inne określenia dowolnie obrane.

    BAH