    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a wynajem
    Date: Thu, 17 Feb 2005 14:41:06 +0100

    In article <Pine.WNT.4.60.0502162000550.15344@athlon>,

    > 1. "sprzedaż usługi najmu" (nie bić, to ustawodawca a nie ja)
    > 2. "sprzedaż w ramach DG" - jak tam dzieli dalej na KONKRETNE
    > to ja nie wiem ;) !

    Aha.

    > ...nie wnikając w prawidłowość "o co chodzi" to mamy jednak do czynienia
    > z inną relacją: czasową. I to jest prawda, od 2004 rozliczamy strukturę
    > *rocznie* dokonując korekty na koniec roku, prawda ?
    > Więc jak przez część roku sprzedaż była "zw" a są wydatki "ciągłe"
    > (prenumerata na ten przykład) służące "zw" oraz "VAT"...

    Powiedzmy, ale nawet wówczas nie jest to automat, prawda? Bo z tego, co
    w ustawie wyczytałem, wychodzi mi, że podatnik ma obowiązek oddzielić
    zakupy służące sprzedaży zwolnionej od reszty. I dopiero jeśli się nie
    da, to ma się rozliczać strukturą.
    A druga - a raczej pierwsza - bajka to to, co jest "sprzedażą zwolnioną"
    w rozumieniu ustawy. Bo na mój gust to wcale nie jest "sprzedaż w
    wykonaniu podatnika zwolnionego".

    --
    pozdrawiam
    Jarek