    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a wynajem
    Date: Thu, 17 Feb 2005 19:35:01 +0100

    In article <Pine.WNT.4.60.0502171508260.2612@athlon>,

    > On Thu, 17 Feb 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...hm... nie da się ciąć...]
    >
    > Tak. Plus regulacja że jeśli podatnik dokonał nabycia towarów
    > przeznaczonych do celów opodatkowanych a wykorzysta do zwolnionych
    > to nie dokonuje korekty VAT tylko go nalicza... pasuje ?

    Pasuje (trochę na wiarę, bo nie widziałem odpowiedniego artykułu).

    > Nie jest równoważna to jasne. Przecież podatnik zwolniony oprócz
    > sprzedaży zwolnionej może prowadzić sprzedaż nie podlegającą
    > pod VAT ;>

    Eee, nie o to mi chodzi, tylko o to, że "sprzedaż zwolniona" to ta z
    litanii zaczynającej się od "zwalnia się dostawę...".

    > BTW:
    > Przyznam że nie do końca mam jasność jakie mogą być skutki *różnych*
    > (bo jest ich więcej) czynności wykluczonych ze zwolnienia z VAT,
    > czy przykładowe sprzedanie kieliszka benzyny ;) napędowej ;)
    > którym straszę czasem ludzi :) wyłącza ze zwolnienia z VATu
    > "na dobre" czy tylko dla tej sprzedaży (nie chce mi się rozgryzać
    > czy na końcu łańcuszka jest "wyklucza sprzedaż" czy "wyklucza podatnika")
    > ad rem - jeśli *podatnik* zwolniony dokonuje sprzedaży podlegającej
    > opodatkowaniu - to czym ona jest, jak nie sprzedażą zwolnioną ?

    Sprzedażą opodatkowaną. To podatnik jest zwolniony, z wszelkimi
    konsekwencjami.

    > Odpowiedz na takie pytanie: czy gdy podatnik zwolniony sprzedaje
    > towar handlowy lub używany środek trwały to owa sprzedaż podlega
    > pod PCC ??

    A niby czemu miałaby?

    --
    pozdrawiam