    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - dobry poczatek...
    Date: Sat, 19 Apr 2003 01:19:50 +0200

    On Thu, 17 Apr 2003, Jureq wrote:

    >+ Grzegorz wrote:
    [...komputer...]
    >+ B. Kupujesz go na DG
    >+ Rozliczaz VAT. i w zależności od ceny (granica 3500 netto) wpisujesz do
    >+ rejestru ŚT lub ewidencji wyposażenia.

    ...z zastrzeżeniem że poniżej można również zaliczyć do ŚT. Osobiście
    jestem zwolennikiem....
    [...]
    >+ > 2. Czy bedac "VATowcem" w KPiR wpisuje wszystkie ceny bez VATu czy z
    >+ > VATem? (sorry za byc moze glupie pytanie, ale jeszcze tego nie wiem...
    >+ > :-)
    >+
    >+ Bez VAT

    ...z zastrzeżeniem przypadków kiedy VATu odliczać nie wolno
    ale kosztem może być. Przykład pierwszy z brzegu - faktura
    za hotel.

    >+ > 3. Czy dobrze mysle, ze wybiarajac rozliczenie na zasadach ogolnych
    >+ > obowiazkowo musze prowadzic tylko KPiR oraz rejestr VAT? Czy moze
    >+ > powinienem prowadzic _obowiazkowo_ jeszcze jakies ewidencje?
    >+
    >+ Ewidencja wyposażenia, rejestr środków trwałych i wartości
    >+ niematerialnych i prawnych.

    :)
    I do tego pamiętać o remanentach: początkowym i na przełomie
    roku.

    >+ > 4. Czy moge PKPiR oraz rejestr VAT prowadzic w formie arkusza
    >+ > kalkulacyjnego w jakims programie i tylko na koniec m-ca drukowac
    >+ > strone(-y), opieczetowac je, podpisac i w segregator? :-)
    >+
    >+ Nie wiem

    Bywało na grupie :)
    Z jednej strony - można (jest w rozporządzeniu). Z drugiej...
    taki program powinien spełniać wymogi (np. instrukcja powinna
    być !). Raczej na pewno można robić tak, żeby jedne z ewidencji
    (np. VAT) prowadzić "codziennie" - wtedy KPiR na pewno
    wolno drukować "do 20. nastepnego miesiąca"

    [...telefon ojca...]
    >+ Urząd skarbowy będzie się czepiać,

    IMHO prawda.

    [...]
    >+ > 6. Czy moge ksiegowac koszt przesylki paczki do klienta tylko na
    >+ > podstawie potwierdzenia (ta zolto-niebieska etykieta na paczke)
    >+ > nadania?
    >+
    >+ Nie wiem

    Powiem tak: ja dowody nadania (raczej papierów niż paczek) wliczam.

    pozdrowienia, Gotfryd
    KPiR, VAT