  • 1. Data: 2002-07-17 16:58:41
    Temat: DG, etat a podatek dochodowy
    Od: <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przepraszam, jesli zbyt lamerskie, ale juz mi sie pokrecilo.
    Pokazcie mi prosze, czy myle sie w rozumowaniu.

    Zalozmy, ze pracuje na etacie i zarabiam, dajmy na to 10k brutto miesiecznie,
    czyli 120k rocznie. Wychodzi dochod 106k, z tego w przyblizeniu oddaje do US 2k
    + 8k skladki zdrowotne rocznie, czyli razem 30k.

    Otwieram DG, lecz na poczatku mam same koszty, powiedzmy: amortyzacja i koszty
    utrzymania samochodu, komorka itp. Wychodzi tego przykladowo 30k. Przyjmuje, ze
    w br. nie uzyskam zadnych przychodow z tytulu DG, przychody moga sie pojawic w
    przyszlym roku, ale na to tez nie ma gwarancji.

    Czy w takim ukladzie powstala strata z DG sumuje sie z dochodem z umowy o
    prace? Czyli w tym przypadku wychodzi 106k - 30k = 76k dochodu, podatek od
    podstawy wychodzi 18,5, w tym 8k skladki zdrow. z umowy o prace i 1200 skladki
    zdrow. z okazji DG.

    Tym sposobem zyskuje okolo 12k. Po stronie strat znajduja sie koszty
    prowadzenia ksiegowosci, czy cos jeszcze? Pomijam tutaj kwestie VAT, dla
    uproszczenia, bo i tak nie wnosi ona chyba nic negatywnego.

    1. Pytanie brzmi: gdzie popelniam blad?
    Wiem, ze moge zmienic umowe o prace na wspolprace w ramach DG, ale nie jest mi
    to na reke.

    2. Pytanie drugie: czy gdy w ramach tej DG zatrudnie jeszcze jedna osobe, czy
    to cos zmienia poza dodatkowa robota papierkowa? Nie chodzi mi o to, ze bede
    musial placic tej osobie + ZUS. Chodzi mi o to, czy dochodza tu jakies
    dodatkowe koszty formalnosciowe.

    3. Jak mocno za cos takiego moze sie uczepic do mnie US? Wiem, wszystko zalezy
    od upierdliwosci, ale czy moze on tutaj cos zakwestionowac?

    --
    Pozdrawiam,
    nebe

  • 2. Data: 2002-07-17 17:13:51
    Temat: Re: DG, etat a podatek dochodowy
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prace? Czyli w tym przypadku wychodzi 106k - 30k = 76k dochodu, podatek od
    > podstawy wychodzi 18,5, w tym 8k skladki zdrow. z umowy o prace i 1200

    Nie sumuje się. Koszta w DG możesz co najwyżej przenieść na następny rok.

    Kuba

  • 3. Data: 2002-07-18 07:45:19
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    XYZ wrote:
    > Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie sumuje się. Koszta w DG możesz co najwyżej przenieść na następny
    > rok.

    Czekaj, czekaj... A w rocznym PIT to co?
    PIT-36
    Dział F. Dochody i straty ze źródeł przychodów
    sekcja F.1. Dochody i straty podatnika
    wiersz 3 Pozarolnicza działalność gospodarcza
    pole 62 Strata

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 4. Data: 2002-07-18 07:50:55
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "DarekS" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dział F. Dochody i straty ze źródeł przychodów
    > sekcja F.1. Dochody i straty podatnika
    > wiersz 3 Pozarolnicza działalność gospodarcza

    Było już o tym na tej grupie. Nie możesz zniwelować tej straty z dochodu z
    etatu.
    Jeśli się mylę, Orka, Maddy - na pewno mnie sprostują...

    Kuba

  • 5. Data: 2002-07-18 08:23:01
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > etatu.
    > Jeśli się mylę, Orka, Maddy - na pewno mnie sprostują...
    --------------------------------------
    Nie Orka nie Maddy ale potwierdzam nie odlicza się straty z działalności od
    dochodów umowa o pracę .Nie sprawdzam tego na PIT-37 ale jak sobie
    przypominam to też wynika to z wypełnia druku.
    Jolka

  • 6. Data: 2002-07-18 08:36:10
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ah5tpc$nt7$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > dochodów umowa o pracę .Nie sprawdzam tego na PIT-37 ale jak sobie
    > przypominam to też wynika to z wypełnia druku.

    No widzicie, Jolka też jest fachowcem!
    Ja potwierdzam też. Straty z dochodami się kompensuje tylko z tego samego
    żródła przychodów. Czyli straty z DG z dochodami z innej DG.

    WS

  • 7. Data: 2002-07-18 08:44:16
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dochodów umowa o pracę .Nie sprawdzam tego na PIT-37 ale jak sobie
    > przypominam to też wynika to z wypełnia druku.

    Bardzo dziekuje :-)
    Pozdrawiam
    Kuba

  • 8. Data: 2002-07-18 10:29:53
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
> [...]
    > Ja potwierdzam też. Straty z dochodami się kompensuje tylko z tego
    > samego żródła przychodów. Czyli straty z DG z dochodami z innej DG.

    Nie twierdzę, że bezwzględnie mam rację, ale w tym roku właśnie z takim
    problemem zwróciłem się do pani US "Czy mając stratę z działalności
    gospodarczej moge ją umieścic na PIT 37 i zniwelować pozostałymi dochodami?"
    i pani odpowiedziała "Oczywiście"
    Na tej podstawie udzieliłem tteraz odpowiedzi. Jeśli jestem w błędzie, to
    dzięki za naprostowanie :-)

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 9. Data: 2002-07-18 20:19:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2002, DarekS wrote:

> [...]
    >+ >>>>> następny rok.
    >+ >>>>
    >+ >>>> Czekaj, czekaj... A w rocznym PIT to co?
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ > No widzicie, Jolka też jest fachowcem!

    Zakładam że to nie był atak na Jolkę !

> [...]
    >+ i pani odpowiedziała "Oczywiście"
    >+ Na tej podstawie udzieliłem tteraz odpowiedzi. Jeśli jestem w błędzie, to

    Może jakimś konkretem wypadałoby rzucić, bo inaczej kazdy
    wyciągnie swoją "panią z US" :)

    UoPDoOF, art.9"Przedmiot opodatkowania":
    +++++++
    3. O wysokość straty ze źródła przychodów, poniesionej w roku podatkowym,
    można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po
    sobie następujących pięciu latach podatkowych, [...]
    -------

    *z tego źródła*, jakby kto chciał przeoczyć :)
    Czyli z dochodu z pracy można zrekompensować sobie tylko
    straty z umowy o pracę :[ (raczej trudne !).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-07-20 01:57:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 18 Jul 2002 22:19:11 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > *z tego źródła*, jakby kto chciał przeoczyć :)
    > Czyli z dochodu z pracy można zrekompensować sobie tylko
    >straty z umowy o pracę :[ (raczej trudne !).

    Dość głupie. Człowiek tyra jak dziki, inwestuje w swoją DG i wychodzi
    do tyłu...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)