    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG, etat a podatek dochodowy
    Date: Thu, 18 Jul 2002 22:19:11 +0200

    On Thu, 18 Jul 2002, DarekS wrote:

    >+ Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    >+ > Użytkownik Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> [...]
    >+ >> Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    [...i może jeszcze paru...]
    >+ >>>>> Nie sumuje się. Koszta w DG możesz co najwyżej przenieść na
    >+ >>>>> następny rok.
    >+ >>>>
    >+ >>>> Czekaj, czekaj... A w rocznym PIT to co?
    [...]
    >+ >>> Było już o tym na tej grupie. Nie możesz zniwelować tej straty
    >+ >>> z dochodu z etatu.
    >+ >>> Jeśli się mylę, Orka, Maddy - na pewno mnie sprostują...
    >+ >> --------------------------------------
    >+ >> Nie Orka nie Maddy ale potwierdzam nie odlicza się straty z
    >+ >> działalności od dochodów umowa o pracę .Nie sprawdzam tego na PIT-37
    [...]
    >+ > No widzicie, Jolka też jest fachowcem!

    Zakładam że to nie był atak na Jolkę !

    >+ > Ja potwierdzam też. Straty z dochodami się kompensuje tylko z tego
    >+ > samego żródła przychodów. Czyli straty z DG z dochodami z innej DG.
    >+
    >+ Nie twierdzę, że bezwzględnie mam rację, ale w tym roku właśnie z takim
    >+ problemem zwróciłem się do pani US "Czy mając stratę z działalności
    >+ gospodarczej moge ją umieścic na PIT 37 i zniwelować pozostałymi dochodami?"
    >+ i pani odpowiedziała "Oczywiście"
    >+ Na tej podstawie udzieliłem tteraz odpowiedzi. Jeśli jestem w błędzie, to
    >+ dzięki za naprostowanie :-)

    Może jakimś konkretem wypadałoby rzucić, bo inaczej kazdy
    wyciągnie swoją "panią z US" :)

    UoPDoOF, art.9"Przedmiot opodatkowania":
    +++++++
    3. O wysokość straty ze źródła przychodów, poniesionej w roku podatkowym,
    można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po
    sobie następujących pięciu latach podatkowych, [...]
    -------

    *z tego źródła*, jakby kto chciał przeoczyć :)
    Czyli z dochodu z pracy można zrekompensować sobie tylko
    straty z umowy o pracę :[ (raczej trudne !).

    Pozdrowienia, Gotfryd