    Date: Mon, 09 Aug 2010 12:22:57 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG i kosz pracy własnej

    W dniu 09-08-2010 11:47, P.apa5.merf pisze:

    > normalnie, jak zatrudnisz pracownika to jego wynagrodzenie wrzucasz w
    > koszty
    > prawda?:O)

    > może nie czepijajmy się kurczowo definicji, ja tych pieniędzy mogę wcale
    > nie
    > brać, ale z drugiej strony czy to znaczy że istnieje praca za darmo?:O)

    Właściciel za swoją pracę ma prawo do całego zysku. Ile wypracuje ponad
    koszty - tyle jego.

    > może konkretniej mi chodzi o to jak zakwalifikować pracę własną w
    > księgowości?:O)

    Wcale.

    > bo jeśli maszyna mi pracuje to jej pracę, amortyzację i inne pierdoły
    > wrzucam w koszta,

    Ale najpierw zapłaciłeś za tą maszynę, za prąd do niej albo paliwo i
    inne "pierdoły". Wydałeś pieniądze (lub wydasz - jak weźmiesz na kredyt
    czy w leasing - uściślenie dla czepialskich).

    A tak w ogóle co to jest "praca maszyny" w przełożeniu na koszty, skoro
    nie amortyzacja i nie "pierdoły"?

    > jak mi pracuje pracownik podobnie

    Ale w koszty wrzucasz żywe pieniądze które mu wypłaciłeś, a nie jakąś
    wyimaginowaną wartość pracy.
    Jak pracownik kosztuje cię 1500zł a przychód z jego pracy wyniesie 2500
    to ten tysiąc jest Twój pewnie nie przyjdzie Ci do głowy oddać go
    pracownikowi.

    A jak wypracuje tylko 1000zł to albo to kiepski pracownik albo z Ciebie
    kiepski biznesmen.

    > ,m ale jak ja dam
    > pracuje
    > to co?:O)

    A cały zysk to czyj jest?

    > wynagrodzenie z pracy jako przychód, to takie dziwne?:O)

    Twoim wynagrodzeniem jest zysk.
    Chcesz odpisywać zysk w koszty???

    I dla uściślenia - jak nie masz zysku to faktycznie pracujesz "za
    darmo". Taka jest kolej rzeczy jak się jest przedsiębiorcą.

    Jak Ci ta sytuacja nie odpowiada, to zatrudnij się na etat.
    Nie każdy jest stworzony do tego, żeby prowadzić własny biznes.
    Znam paru takich którzy są świetnymi pracownikami, fachowcami w swojej
    dziedzinie, za to próba założenia firmy w branży, którą znają od
    podszewki, skończyła się wielkim fiaskiem i rozczarowaniem.
    Pierwszym rozczarowaniem był fakt, że nagle pieniążki przestały
    regularnie wpływać a zaczęły obficie wypływać, bo żeby rozbujać firmę
    trzeba było zacząć od inwestycji.

    I teraz znowu są świetnymi pracownikami u kogoś.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813