    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 9 Aug 2010 15:28:17 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: DG i kosz pracy własnej

    On Mon, 9 Aug 2010, P.apa5.merf wrote:

    > normalnie, jak zatrudnisz pracownika to jego wynagrodzenie wrzucasz w koszty
    > prawda?:O)

    No i nie mam tych pieniędzy, prawda?
    Podatek płaci się dlatego, że się ZAROBIŁO, na zasadach ogólnych:
    od zysku. Jeśli wypłacisz zarobek (w 100%) pracownikowi, to Ty *NIE
    ZAROBISZ*. Więc nie zapłacisz podatku.
    Za to pracownik zarobił - więc zapłaci.
    Skarb Państwa dostanie podatek od *zarobionych* pieniędzy, od
    tego *kto zarobił*.

    > może nie czepijajmy się kurczowo definicji, ja tych pieniędzy mogę wcale nie
    > brać, ale z drugiej strony czy to znaczy że istnieje praca za darmo?:O)

    Zamieszanie powoduje używanie słownikowego pojęcia "pracy", mimo
    istnienia definicji kodeksowej w KP.
    W pojęciu słownikowym oczywiście - pracę wykonuje zarówno spływająca
    rzeka jak i prowadzący DG, i w tym rozumieniu jak najbardziej
    mogą one być "za darmo".

    > może konkretniej mi chodzi o to jak zakwalifikować pracę własną
    > w księgowości?:O)

    *NIJAK*.

    > bo jeśli maszyna mi pracuje to jej pracę,

    Nie, pracy maszyny NIE WRZUCASZ W KOSZT.

    > amortyzację i inne pierdoły wrzucam w koszta,

    Wszystko na kwitki dotyczące pieniędzy które *wydałeś* lub
    *jesteś winien* (i będziesz musiał zapłacić).
    Wydatki na prąd (potrzebny na pracę maszyny), na olej, na
    przyjazd technika od konserwacji. Ale *NIE* "pracę maszyny".

    Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że koszt obrazuje WYDATEK, czyli
    pieniądze które musisz WYJĄĆ ze swojej kieszeni?
    Jak je tam chcesz ZOSTAWIĆ - to będzie to zysk. Do opodatkowania.

    > jak mi pracuje pracownik podobnie,

    Ale w koszty nie idzie to że on *PRACUJE*!
    Napisz to sobie wielkimi literami :P

    W koszty idzie fakt, że mu musisz *ZAPŁACIĆ*.

    > wynagrodzenie z pracy jako przychód, to takie dziwne?:O)

    Dziwne jest to, że chcesz je zaliczyć w koszt po stronie
    tego *kto zarabia*.

    pzdr, Gotfryd