    From: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG i kosz pracy własnej
    Date: Tue, 10 Aug 2010 18:35:56 +0200

    Órzytkownik "Maddy" napisał:

    > Ale najpierw zapłaciłeś za tą maszynę, za prąd do niej albo paliwo i inne
    > "pierdoły". Wydałeś pieniądze (lub wydasz - jak weźmiesz na kredyt czy w
    > leasing - uściślenie dla czepialskich).

    czy ty uważasz że praca nie wymaga kosztuf?:O)

    > A tak w ogóle co to jest "praca maszyny" w przełożeniu na koszty, skoro
    > nie amortyzacja i nie "pierdoły"?

    może tak: masz do wykonania pracę, możesz ją wykonać na wiele sposobów,
    możesz wynająć pracownika, możesz kupić maszynę, możesz tą pracę wykonać
    osobiście i teraz załóżmy że tą pracę zarówno maszyna jak i pracownik wykona
    za 100zł, więc w tych przypadkach zawsze będę miał koszty 100zł. czy jeśli
    tą pracę wykonam osobiście to stanie się cud tuska i jakimś cudem wpadnie mi
    100zł do kieszeni z nikąd i za nic?:O)

    > Ale w koszty wrzucasz żywe pieniądze które mu wypłaciłeś, a nie jakąś
    > wyimaginowaną wartość pracy.

    czy ty uważasz że skoro pracownik potrzebuje pieniędzy żeby pracować, to
    właściciel pracując pieniędzy nie wydaje, a niby co je, pije, za co
    odpoczywa, kupuje nażędzia, ubrania robocze i inne pierdoły?:O)

    > Jak pracownik kosztuje cię 1500zł a przychód z jego pracy wyniesie 2500 to
    > ten tysiąc jest Twój pewnie nie przyjdzie Ci do głowy oddać go
    > pracownikowi. A jak wypracuje tylko 1000zł to albo to kiepski pracownik
    > albo z Ciebie kiepski biznesmen.

    ty postrzegasz DG wyłacznie przez zysk, a zysk to przychód minus koszta, a
    podatki płaci się od zysku (poza watem:O)

    > Twoim wynagrodzeniem jest zysk.
    > Chcesz odpisywać zysk w koszty???
    >
    > I dla uściślenia - jak nie masz zysku to faktycznie pracujesz "za darmo".
    > Taka jest kolej rzeczy jak się jest przedsiębiorcą.

    czy zysk mam czy nie to koszty na pracę ponoszę i chcę je tak zaksiegować,
    czyli odjąć od przychodu:O)
    czy uważasz że skoro nie będę miał zysku to pracuję za darmo?:O)
    czy uważasz że jest możliwe pracowanie zadarmo?:O)

    > Jak Ci ta sytuacja nie odpowiada, to zatrudnij się na etat.
    > Nie każdy jest stworzony do tego, żeby prowadzić własny biznes.
    > Znam paru takich którzy są świetnymi pracownikami, fachowcami w swojej
    > dziedzinie, za to próba założenia firmy w branży, którą znają od
    > podszewki, skończyła się wielkim fiaskiem i rozczarowaniem.
    > Pierwszym rozczarowaniem był fakt, że nagle pieniążki przestały regularnie
    > wpływać a zaczęły obficie wypływać, bo żeby rozbujać firmę trzeba było
    > zacząć od inwestycji.

    wybacz, ale to czy jest się pracownikiem, czy prowadzi DG nie zależy od
    jakiegoś sfojego widzimisie czy czyichś predyskozycji, ale zależy wyłącznie
    od posiadanego kapitału, bądź jego braku, jak nie masz kasy to jakbyś się
    nie zestał firmy nie poiprowadzisz, a jak masz kasę to cghoćbyś był
    największym debilem jak np: kulczyk to i tak dziesiąrtki firm założysz i
    zatrudnisz setki pracownikuf:O)